Är inskriven och övningskör på en trafikskolan men...

Posta i dennna tråden om allt som handlar om att ta körkort för bil. Vilka frågor fick du på teoriprovet, tips för din uppkörning, få hjälp med körkortsteorin.
Användarvisningsbild
Gäst

Är inskriven och övningskör på en trafikskolan men...

Inläggav Gäst » 21 mar 2016 17:54

Hej, så jag är inskriven i en trafikskolan och övningskör där men skulle jag kunna övningsköra med en annan trafikskolan?
Jag undrade för att den trafikskolan jag är inskriven inte har mycket tid eftersom det är väldigt många som är inskriven och alla gör uppkörning, övningskör och massa andra grejer nu när det börjar närma sig sommar.
Jag känner att jag behöva träna på att köra väldigt mycket och ingen i min familj har haft körkort i 5 år än.
Tack i förhand

Användarvisningsbild
Gäst

Re: Är inskriven och övningskör på en trafikskolan men...

Inläggav Gäst » 21 mar 2016 22:17

Du kan ju helt enkelt byta trafikskola, om du tror,att du får fler körtider där! Men jag tror inte,att du kan köra på TVÅ skolor samtidigt,eftersom du är inskriven på en!. Men tala först med dom på den skola du kör på nu! Många skolor - de flesta - brukar ha rusning fram mot sommaren,när många vill ha körkortet klart!.

Användarvisningsbild
Gäst

Re: Är inskriven och övningskör på en trafikskolan men...

Inläggav Gäst » 22 mar 2016 15:13

Okej, tack!
Jag tänkte mer på att bara övningsköra i den andra medan jag också övningskör på den jag är inskriven i


Återgå till "Bilkörkort - behörighet (B)"