Hjälp mig med att klara uppkörningen.

Posta i dennna tråden om allt som handlar om att ta körkort för bil. Vilka frågor fick du på teoriprovet, tips för din uppkörning, få hjälp med körkortsteorin.
Användarvisningsbild
Angelo L
Inlägg: 1
Blev medlem: 04 maj 2016 21:46

Hjälp mig med att klara uppkörningen.

Inläggav Angelo L » 04 maj 2016 21:54

Hejsan allihopa! :D

Jag klarade min teori för någon månad sedan på första försöket, men har tyvärr misslyckats med uppkörning tre gånger :oops: det känns väldigt jobbigt, med tanke på att min trafiklärare ständigt har sagt till mig att jag kommer klara det utan problem. Han gav mig t.o.m sitt nummer, sådant förtroende hade han för mig.

De saker jag kuggar på, enligt trafikinspektörerna är, gatukorsning, infart/avfart på landsväg och ibland för dålig avsikt. Hur ska man tänka i en gatukorsning med dålig sikt egentligen? Jag låg i tvåan och lät bilen rulla själv men hon sa att det går för snabbt igenom korsning :cry: min trafiklärare sa att jag gör rätt, men... FATTAR INTE???? Sverige må nog ha Europas sämsta trafikinspektörer. Nytt fel varje gång, även om kör likadant som förra gången. Jobbigt jobbigt :x

När jag sedan låg i tvåan och bromsade lite så kan man känna att motorn kämpar fast ytterst LITE och mina trafiklärare har sagt att det är lugnt. Kärringen klagade på det efter uppkörningen :cry: snälla, någon måste verkligen hjälpa mig.. Jag orkar verkligen inte köra upp flera gånger.

Användarvisningsbild
Gäst

Re: Hjälp mig med att klara uppkörningen.

Inläggav Gäst » 15 maj 2016 14:56

i gatukorsning med skymt sikt ska du ju ha så låg fart att du kan stanna direkt om det kräver det sedan tänk på finns ingen huvudled och korstade gator har gatunamn skylt så är det högerregel Sedan korsningar med skymdsikt som har tex högerregel brukar ha varningsskyld med X på som just påpekar att det är skymt korsning och förstärkning av höger regeln. Men sedan kanske du fått nitisk kärring

Blir bättre nästa gång

Användarvisningsbild
Gäst

Re: Hjälp mig med att klara uppkörningen.

Inläggav Gäst » 15 maj 2016 17:44

Jag tycker att det verkar vara ganska mycket som du är underkänd på!. Kör du upp för samma provförrättare varje gång?. Tyvärr så klarar inte vissa elever provsituationen utan kör "sämre" än de kör för sin lärare!. Även om de i vanliga fall kör bra. Att läraren gav sitt nummer fattar jag inte vitsen med!. Vad är det mått på?.
Vidare förefaller det vara "nya" saker varje gång,och då blir man betänksam. Hur många lektioner har du kört på trafikskola?. Men ge inte upp! Lycka till!


Återgå till "Bilkörkort - behörighet (B)"