Ta motorcykelkörkort

Posta här om allt som handlar om att ta motorcykelkörkort. Tips inför manöverprovet, olika typer av körkortsbehörigheter, vad kostar det.
Användarvisningsbild
Stave

Ta motorcykelkörkort

Inläggav Stave » 05 feb 2010 12:17

Jag planerar att ta körkort för motorcykel till våren och har lite funderingar över den nya riskutbildningen, var kan man hitta mer information om vad som gäller för det. Undrar också vad det normalt kostar att ta körkort för motorcykel. Jag har redan körkort för bil men har ingen direkt erfarenhet av att tidigare kört motorcykel :ugeek:

Tips och synpunkter mottages tacksamt!

Anders Stave

Användarvisningsbild
Lillstrumpan

Re: Ta motorcykelkörkort

Inläggav Lillstrumpan » 17 feb 2010 20:21

Jag ska också ta mc kort. Har körkort för bil sedan länge så detta blir ju nytt...
Kolla på www.storaholm.com. Det är en stor trafikövningsplats utanför Göteborg. Där hittar du allt om riskettan och risktvåan.
//Lillstrumpan

Användarvisningsbild
Lotta T

Re: Ta motorcykelkörkort

Inläggav Lotta T » 11 jun 2010 15:20

Jag tog mc kort förra sommaren, det blev ganska dyrt. Jag fick en trafiklärare som inte hjälpte mig så mycket på manöverbanan, han pratade mest i telefonen. Bytte sen trafikskola och då blev det mycket bättre. Körde inget hemma. Totalt tror det kostade någonstans mellan 18 och 19000. Men hade nog kunnat bli billigare om jag hittat en bra trafiksola från början.

Lycka till med ditt körkort. Det är underbart att köra mc !!!

Användarvisningsbild
Jocke

Re: Ta motorcykelkörkort

Inläggav Jocke » 11 jun 2010 17:15

Lotta!. Du hade tydligen otur att hamna hos en lärare som tydligen inte tog sitt jobb på allvar!. Jag känner till många liknande fall. Tyvärr så kan det vara något av ett lotteri,även om risken att råka ut för samma sak som du,kanske är mindre i en liten stad,där alla känner alla!. Men det finns inga garantier. Det vet jag av erfarenhet!.


Återgå till "Motorcykelkörkort - behörighet (A, A1, A2)"