Kunskapsprov A

Posta här om allt som handlar om att ta motorcykelkörkort. Tips inför manöverprovet, olika typer av körkortsbehörigheter, vad kostar det.
Användarvisningsbild
air4s1

Kunskapsprov A

Inläggav air4s1 » 23 jun 2011 17:44

Well.....skrev kunskapsprov för 1½ vecka sedan och fick 50 rätt :-( .....troligen/det var överskattning av mig själv så jag ger mig inte in i leken av att smutskasta körkort.se om att det.... "inte alls var samma frågor". Har nu skrivit igen och det gick bättre än förra gången som tyvärr bara blev 50/65, men nu så blev det 56/65. Kände mig på gränsen till överinlärd då kunskapsproven på körkort.se stannade på mellan 63 och 65 ett flertal gånger, kompletterade med konkurrerande kursmaterial samt en teoribok för bil och mc. Det jag kan säga som råd till alla som funderar över "HUR" svårt kunskapsprovet egentligen är, är att det är egentligen samma frågor som här men.... ställda på ett mycket konstigare sätt. Jag har läst/svarat på samma frågor här som jag fick på kunskapsprovet, men "läsförståelse" är ett kännt begrepp och måste tillämpas på det "riktiga" provet....annars är det kört. Jag vill bara lyckönska andra som är i full beredskap att skriva sin teoridel och tacka för den här tiden på körkort.se, och jag kommer att varmt rekommendera er till flera hugade körkorts aspiranter.....dock med "min" lilla extra åtgärd som komplement till er alldeles förträffliga tjänst. Glad midsommar på er alla!

Snart så..........!

Användarvisningsbild
Villy
Inlägg: 18
Blev medlem: 10 maj 2011 09:11

Re: Kunskapsprov A

Inläggav Villy » 27 jun 2011 09:37

Jag skrev för bil, i stort kan jag hålla med dig om att frågorna är krångligare formulerade. Men vad jag förstått så får körkort.se heller inte kopiera frågorna rakt av, då provet är hemligstämplat. Det jag verkligen gillade med den här tjänsten är att man fick även kunskaperna som ligger bakom själva frågeställningen och att man kunde göra test med utgångspunkt i de frågor man fått fel på.

Sedan är det ju så att Vägverket verkar formulera frågorna medvetet krångligt för att göra det hela lite svårare, om alla skulle klara provet med 100% rätt på första försöket skulle nog de som gjort provet få en ordentlig bakläxa för att det är för enkelt, även om det testade alla nödvändiga kunskaper :)

Användarvisningsbild
rustygun
Inlägg: 3
Blev medlem: 03 maj 2011 16:12

Re: Kunskapsprov A

Inläggav rustygun » 01 jul 2011 12:56

hmmm.. plugget mycket... igår tag jag provet. 44 rätt.


Återgå till "Motorcykelkörkort - behörighet (A, A1, A2)"