Körprov A

Posta här om allt som handlar om att ta motorcykelkörkort. Tips inför manöverprovet, olika typer av körkortsbehörigheter, vad kostar det.
Användarvisningsbild
Carl

Körprov A

Inläggav Carl » 13 jul 2011 23:22

Hej,

har idag klarat mitt teoriprov efter att nyttjat er tjänst i två dagar - tack för det. Som det beskrivs i de tidigare trådarna avviker frågorna i utformning och innehåll. Dock ger körkortsportalen en god fingervisning av vad som är relevant. Kan vara bra att i kortkortsboken studera övriga bestämmelser/regler/exempel kring ett ämne som dyker upp bland dessa online frågor.

Dock en fråga, varför inte mer information om körprovet för MC?? Säkerhetskontrollen som illustreras av videon är mkt uppskattat men en praktiskt punkt lista etc. för de moment som ingår i körprovet saknas (eller har jag missat det?).
Med tanke på kostnaden för en månad tycker jag det vore på sin plats då b-kortet fått en liten snygg video! ;)

Tack igen för hjälpen och för ert eventuella svar på min fråga.

Mvh/Carl

Användarvisningsbild
Carl

Re: Körprov A

Inläggav Carl » 14 jul 2011 09:02

Fanns visst bra info på körkortsportalens sida.

//länk raderad - vänligen länka inte ut till externa sajter. Moderator.//

/Carl

Användarvisningsbild
Korkort_se
Site Admin
Inlägg: 74
Blev medlem: 13 jan 2010 12:44

Re: Körprov A

Inläggav Korkort_se » 14 jul 2011 14:14

Hej Carl!

Först och främst vill vi gratulera till avklarat teoriprov! Som du skriver avviker frågorna, men som du också säkert sett i andra forumsvar beror detta på att kunskapsproved är konfidentiellt och det är förbjudet att kopiera frågorna.

Hur som helst så tackar vi för din synpunkt och vi ska definitivt ta en titt på hur vi kan implementera en checklista för säkerhetskontrollen!
Med bästa hälsningar, Körkort.se

Användarvisningsbild
Korkort_se
Site Admin
Inlägg: 74
Blev medlem: 13 jan 2010 12:44

Re: Körprov A

Inläggav Korkort_se » 14 jul 2011 14:16

Och angående de övriga delarna av körprovet för MC har vi kort information om manöverprovet och bromstestet på vår hemsida: http://www.korkort.se/manoverprov/
Med bästa hälsningar, Körkort.se

Användarvisningsbild
Carl

Re: Körprov A

Inläggav Carl » 14 jul 2011 15:07

Hallå ,

tack för feedback. Det jag eftersöker är tips inför själva körprovet, checklista eller något liknande liksom ni har lagt upp för B-kortet. Videon för säkerhetskontrollen är mer tillräcklig!

Som jag skrev här i tidigare inlägg finns det mycket information att tillgå på nätet om just detta moment, uppkörning för A-kort skiljer sig avsevärt från B-kortet i fråga om det faktiskta provinnehållet. Kan mest vara bra att inkludera i er tjänst, jag har som sagt redan hittat informationen. Ha det fint!

/Carl

Användarvisningsbild
nickeclaesson@hotmail.com

Re: Körprov A

Inläggav nickeclaesson@hotmail.com » 06 sep 2012 19:43

Hej! försöker hitta "kartor/ritningar" på alla banor. hög och lågfarts! hittar det inte här på sidan. Någon som vet vart det finns? väldigt tacksam för svar! :)


Återgå till "Motorcykelkörkort - behörighet (A, A1, A2)"