Teori plugga A + B För MC?

Posta här om allt som handlar om att ta motorcykelkörkort. Tips inför manöverprovet, olika typer av körkortsbehörigheter, vad kostar det.
Användarvisningsbild
Art

Teori plugga A + B För MC?

Inläggav Art » 21 aug 2011 16:32

Tjena,

Jag vet att denna fråga har dykt upp ett par gånger i detta forum. Men än en gång vill jag fråga någon kunnig person här eller någon som har skrivit provet för MC.

Jag har pluggat i en månad nu och allt sitter klockrent. Med allt menar jag teoridelen A och Skyltarna i denna hemsida. Men undrar om man nu ska plugga på B delen också? Jag har redan missat ett prov och det var mycket på grund av trafikreglerna, vilket jag har hittat under B delen. Det får mig att bli lite skeptisk och det sista jag vill är att missa teorin två gånger.

är tacksam för svar

mvh

Användarvisningsbild
Gäst

Re: Teori plugga A + B För MC?

Inläggav Gäst » 21 aug 2011 17:09

Kan du ge exempel på fråga som du hittat i B-delen men inte i A?. Det låter konstigt.

Användarvisningsbild
Teo

Re: Teori plugga A + B För MC?

Inläggav Teo » 21 aug 2011 17:12

Hej, A delen bara tar upp specifik körkortsteori relaterat till motorcykeln. På teoriprovet för motorcykel kommer det också frågor från B delen, därav ska du även plugga in dom frågorna och ha full koll på allmänna trafikregeler etc. Tror inte att du behöver lägga överdrivet mycket tid på vägmärkena. Frågorna på provet som är relaterade till vägmärken är mer utformade typ, hur ska du göra i denna situation, dv.s dom frågar inte typ. vad betyder det här vägmärket.

Lycka till med ditt teoriprov, plugga hårt så kommer du säkert att klara det!

Användarvisningsbild
Gäst

Re: Teori plugga A + B För MC?

Inläggav Gäst » 22 aug 2011 07:52

Det enda du behöver svara på i B-delen är trafikregler och liknande. Det som rör bilen/fordonet hoppar du över som t ex last,spolarvätska osv,alltså sånt som enbart rör bilen!. Det rör inte dig som mc-förare!.


Återgå till "Motorcykelkörkort - behörighet (A, A1, A2)"