Lagerkontroll på sidostöd?

Posta här om allt som handlar om att ta motorcykelkörkort. Tips inför manöverprovet, olika typer av körkortsbehörigheter, vad kostar det.
Användarvisningsbild
Ann-Sofie C
Inlägg: 3
Blev medlem: 17 apr 2014 10:02

Lagerkontroll på sidostöd?

Inläggav Ann-Sofie C » 21 apr 2014 18:10

Hej!

Är inte med i någon körskola utan bara övningskört provat så jag har ingen lärare att fråga utan får försöka här istället :D Hur gör man om uppkörningsledaren vill att man ska göra en säkerhetskontroll på styr-, hjul-, svingarmslager om ens motorcykel saknar centralstöd så man inte kan få upp ett hjul i luften?

Användarvisningsbild
Rami S
Inlägg: 1
Blev medlem: 18 apr 2014 16:49

Re: Lagerkontroll på sidostöd?

Inläggav Rami S » 21 apr 2014 20:47

man lutar den mot sidostödet och ber nån att hålla den uppe under säkerhetskontrollen. Min "lärare" behövde ingen hjälp utan höll upp cyckeln med ena handen och kontrollerade med den andra, han är ju superman.

Användarvisningsbild
Ann-Sofie C
Inlägg: 3
Blev medlem: 17 apr 2014 10:02

Re: Lagerkontroll på sidostöd?

Inläggav Ann-Sofie C » 22 apr 2014 07:00

Ok, tack så mycket! Så vid uppkörningen när det inte är någon annan närvarande får man helt enkelt ta uppkörningsledaren till hjälp?

Användarvisningsbild
Ann-Sofie C
Inlägg: 3
Blev medlem: 17 apr 2014 10:02

Re: Lagerkontroll på sidostöd?

Inläggav Ann-Sofie C » 24 apr 2014 20:14

Nu har jag varit ute vid motorcykeln och testat och jag orkade inte med den manövern du beskrev :( Har en BMW F800R. Får hoppas att inspektören är starkare än mig om det blir tal om att testa på uppkörningen :)


Återgå till "Motorcykelkörkort - behörighet (A, A1, A2)"