MC och godkänt kunskapsprov

Posta här om allt som handlar om att ta motorcykelkörkort. Tips inför manöverprovet, olika typer av körkortsbehörigheter, vad kostar det.
Användarvisningsbild
susanne D
Inlägg: 1
Blev medlem: 21 aug 2013 21:16

MC och godkänt kunskapsprov

Inläggav susanne D » 11 jun 2014 16:06

Har precis klarat kunskapsprovet för MC och måste säga att denna sida: körkort.se är kanon för att plugga teorin. Det sista tre dagarna har jag gjort cirka 1500 frågor, både trafikfrågor och teoriprov. Var mot slutet ganska less, men med facit i hand och godkänt kunskapsprov så var det värt det. Har även läst igenom båda böckerna men då jag har haft B-körtkort en längre tid så trodde jag att jag kunde frågorna, men inte :D. Så till Er som tänker ta körtkort, det finns inga genvägar och som sagt denna sida och "råplugg" om och om igen, hjälpte mig. :D :D. Så nu är uppkörningen bokad, skönt att slippa fokusera på två saker :lol:

Användarvisningsbild
Gäst

Re: MC och godkänt kunskapsprov

Inläggav Gäst » 12 jun 2014 15:49

Håller helt med Susanne! Gjorde provet för tredje gången gillt idag. Efter att ha suttit och pluggat med hjälp av denna sidan så klarade jag det

Användarvisningsbild
Lotta B
Inlägg: 1
Blev medlem: 07 apr 2014 17:50

Re: MC och godkänt kunskapsprov

Inläggav Lotta B » 20 jun 2014 11:58

Klarade också mitt kunskapsprov i förrgår och är kanon-nöjd! Har gjort testerna här om och om igen, haft B-körkort i väldigt många år och det var ändå vissa frågor som jag blev osäker på.Min räddning var att jag pluggat mycket och hade bredden. Det finns inga genvägar, det håller jag med om! ;)

Användarvisningsbild
Annelie R
Inlägg: 2
Blev medlem: 03 jun 2014 13:50

Re: MC och godkänt kunskapsprov

Inläggav Annelie R » 15 jul 2014 19:15

Jippi! Jag klarade kunskapsprovet på första försöket, 60/65! Hade läst MC-boken och Du och jag i trafike och varvat med frågorna här och på STR (via trafikskolan). Tyckte att jag kunde allt mer eller mindre utantill, trots det var det 13 frågor som jag var osäker på och inte tyckte att jag varken läst mig till eller fått frågor på på internettesterna. Dessa fick jag mer använda uteslutningsmetoden på. Nu är det dags att finslipa körkunskaperna inför uppkörningen. Fasar inför låghastighetsbanan!

Användarvisningsbild
Neil C
Inlägg: 1
Blev medlem: 06 aug 2014 18:52

Re: MC och godkänt kunskapsprov

Inläggav Neil C » 20 aug 2014 09:23

Fick 62 rätt! Kan verkligen rekommendera körkort.se

Användarvisningsbild
pqmh1979

Re: MC och godkänt kunskapsprov

Inläggav pqmh1979 » 04 jun 2020 22:24

Neil C skrev:
> Fick 62 rätt! Kan verkligen rekommendera körkort.se

Tjena! Läste du på något mer än teorin på denna sida? Jag har mitt teoriprov i början av Juli och känner jag jag klarar dessa frågorna på sidan här men frågan är om det räcker? :?: :D


Återgå till "Motorcykelkörkort - behörighet (A, A1, A2)"