Risk 1-utbildning för MC. Vilken kvalitet?

Posta här om allt som handlar om att ta motorcykelkörkort. Tips inför manöverprovet, olika typer av körkortsbehörigheter, vad kostar det.
Användarvisningsbild
Annelie R
Inlägg: 2
Blev medlem: 03 jun 2014 13:50

Risk 1-utbildning för MC. Vilken kvalitet?

Inläggav Annelie R » 06 jul 2014 22:44

Då det är semestertider på trafikskolorna så har det varit längre kö än vanligt till skolornas riskutbildningar. Hade sett reklam på internet om att Åkers Styckebruk erbjöd platser till riskutbildningarna med kort varsel. Hade redan gjort risk 2 (mc) på Gröndal i Eskilstuna med Krekolas (oj, så kul och vilken bra bana!) så jag hade höga kvalitativa förväntningar på riskettan även om den bara är teoretisk. Jag blev så besviken! Det var allmänt prat utan någon som helst röd tråd. Inga filmer visades (har förstått att andra sett avskräckande filmer som satt spår under längre tid, vilket jag tycker är bra). Några uppgifter: om du fick 5000 kr, vad skulle du köpa för skyddsutrustning? Om du fick 25000 kr? Eh... Jaa, hjälm, stövlar osv men dyrare?!
Jag var mer än missnöjd när jag gick från riskettan. Kändes som slöseri med tid. Att det dessutom var 150 kr dyrare än i Eskilstuna, där jag bor, gör att det känns än mer surt. Kan verkligen inte rekommendera riskutbildningen i Åkers Styckebruk. Någon som har bra erfarenhet att dela med sig av? Vad innehöll er risketta?

Återgå till "Motorcykelkörkort - behörighet (A, A1, A2)"