Räcker Körkort.se?

Posta här om allt som handlar om att ta motorcykelkörkort. Tips inför manöverprovet, olika typer av körkortsbehörigheter, vad kostar det.
Användarvisningsbild
Gäst

Räcker Körkort.se?

Inläggav Gäst » 05 nov 2015 11:58

Jag har pluggat på inför mitt teoriprov till MC här inne i mer än tre månader och på de senaste 5 teoriproven hade jag 52, 57, 60, 62, 63rätt. Jag kände mig totalt redo och gick upp säker på att jag skulle klara det, men ack vad jag bedrog mig eller har någon annan bedragit mig? Det kändes som jag gjorde fel prov, jag blev helt chockad! Jag fick 46st rätt och man skall ha minst 52st rätt.

Såhär ser jag på det, tyvärr så är teoriproven här på körkort.se alldeles för enkla. Här handlar det om MC-frågor i huvudsak men det gör inte det riktiga provet på Trafikverket, där handlar det om trafik!
80% av frågorna var allmänna trafikfrågor och regler, skyltar etc. och kanske 10-15% MC och resten sunt förnuft. Det skulle lika gärna kunnat varit ett B-korts prov jag satt på.

Jag har sedan dess enbart gjort allmänna frågor och skyltfrågor för att MC kan jag men det hjälper inte! Med andra ord: när ni kan alla frågor om MC här inne, börja plugga på skyltar och allmänna trafikfrågor. Den 25/11 gör jag ett nytt försök, vi får se om det går bättre då.. Lycka till där ute! /X

Användarvisningsbild
Korkort_se
Site Admin
Inlägg: 74
Blev medlem: 13 jan 2010 12:44

Re: Varför räcker Körkort.se inte?

Inläggav Korkort_se » 05 nov 2015 12:32

Hej! Precis som du säger så kommer det många allmänna frågor på teoriprovet för motorcykel. Vi förstår att alla som inte klarar provet blir besvikna men det här beror helt enkelt på att du missat att plugga allmänna körkortsfrågor, så att du missade provet beror helt enkelt på dig själv och inte på Körkort.se.

Du har och har hela tiden haft full tillgång till alla dessa frågor under ditt konto, hade du pluggat även dessa frågor hade du med stor säkerhet klarat teoriprovet.

När man köper medlemskap för motorcykel får man också tillgång till alla körkortsfrågor som är för behörighet bil e.g allmänna körkortsfrågor, just av den anledningen att även de frågorna kommer på provet för MC.

Vi önskar dig lycka till och hoppas du klarar provet vid nästa försök!
Med bästa hälsningar, Körkort.se

Användarvisningsbild
Kicki E
Inlägg: 2
Blev medlem: 21 jan 2014 23:53

Re: Räcker Körkort.se?

Inläggav Kicki E » 01 apr 2016 17:54

nöjd med eran sida gjorde alla tester som gick. skrev upp o klarade det, tyvärr börja om igen då tiden runnit iväg, mc säsongen är inte så lång..

Användarvisningsbild
Gäst

Re: Räcker Körkort.se?

Inläggav Gäst » 04 apr 2016 19:38

Jag använde endast denna sida och köpte inte ens mc-boken. Klarade på första försöket :D


Återgå till "Motorcykelkörkort - behörighet (A, A1, A2)"