Tack för en kanonsida

Posta här om allt som handlar om att ta motorcykelkörkort. Tips inför manöverprovet, olika typer av körkortsbehörigheter, vad kostar det.
Användarvisningsbild
Lärare Sara G
Inlägg: 1
Blev medlem: 31 mar 2016 17:53

Tack för en kanonsida

Inläggav Lärare Sara G » 02 maj 2016 19:55

Jag har använt den här fantastiska sidan samt läst MC-bok och körkortsbok. En månads intensivplugg resulterade i 56 av 65 poäng i fredags. Så lycklig!
Mitt tips inför provet...

Se till att du FÖRSTÅR frågor och svar. VARFÖR är det si eller så. Min upplevelse var också att det var mer generella körkortsfrågor än frågor om MC. Så tänk på att plugga allt! Det fanns en del frågor som jag aldrig mött här så böckerna är ett måste!

Nu säger jag hejdå på den här sidan och ger mig ut i trafiken och övar, övar och övar inför uppkörningen!

Lycka till allihopa, så ses vi på vägarna!
Kram Sara

Användarvisningsbild
Gäst

Re: Tack för en kanonsida

Inläggav Gäst » 01 jun 2016 22:30

Hej på er! Även jag klarade mitt kunskapsprov A på trafikverket idag. Fick 56 av 65 poäng på provet och det är jag nöjd med. Det kom en hel del frågor på det riktiga provet som inte jag har stött på när jag nött frågorna här på körkort.se. Det är därför ett bra komplement att läsa i mc-boken och i körkortsboken. En stor del av provet behandlar frågor kring trafiksäkerhet och trafikregler. Lycka till alla ni som ska skriva prov! Bara kämpa på med frågorna här på körkort.se och samtidigt läsa i böckerna!


Återgå till "Motorcykelkörkort - behörighet (A, A1, A2)"