Har kuggat 3 gånger...

Här pratar vi om allt som handlar om ta EU-mopedkörkort. Vilka regler gäller, hur svårt är kunskapsprovet med mera.
Användarvisningsbild
Smekman

Har kuggat 3 gånger...

Inläggav Smekman » 08 apr 2011 15:40

Nu är det så att jag har kuggat på Am kortet 3 gånger och jag är verkligen trött på det nu har fått 48,49,48. går inte att kommar högre, så har ni något tips? kan tilägga att jag glömde Id kortet första gången med, sen fick farsan boka när jag kuggade tredje gången, så totalt 1000 kr på det bara.

Användarvisningsbild
NoName

Re: Har kuggat 3 gånger...

Inläggav NoName » 11 apr 2011 20:14

Jag har kuggat fyra gånger till mitt am-körkort! Inte alls roligt! Fick 48, 49, 50 sen 49 igen! Förstår känslan! Men jag ger inte upp, ska skriva upp nästa vecka igen! Så det viktigaste är väl att inte ge upp tycker jago och tänka: Jag kan jag vill, jag ska klara det här och plugga mycket!

Lycka till :)

Användarvisningsbild
Tobias

Re: Har kuggat 3 gånger...

Inläggav Tobias » 08 mar 2012 21:08

Hejsan!
Jag klarade mitt teoriprov på första försöket och det kan vara för att jag tog i med pluggandet, så här gjorde jag för att klara teoriprovet och om du tar del av det här så är jag säker på att du klarar det också!

Först så måste du läsa igenom AM boken, du komma inte klara provet om du bara tittar på facit som finns längt bak och besvarar frågorna utav den utan du MÅSTE läsa så du får en hel förståelse utav ämnet. Genom att du läser så kan du inte bara svaret på frågan utan du kan reflektera kring frågan också, så det är jätte viktigt att du läser hela AM boken, alla kapitel har en del med provet att göra, samt att du svarar på alla frågor.

När du känner att du kan AM boken så är det ju absolut viktigt att du kan precis alla skyltar utan till. Skyltarna är riktigt viktigt eftersom då får du en högre förståelse utav körningen. Så om du kan precis ALLA skyltar som finns i det lilla häftet du förmodligen har fått så kan du alla de frågor som kommer på provet som handlar om skyltar.

Jag använde Körkort.se jätte mycket, jag tränade på de områdena som jag hade mindre förståelse utav. Så om du har ett medlemskap här eller på din körskolan teori sida så ta del av vad som finns där, ge inte upp. Arbeta med proven tills du kan 100% för då får du en ännu högre kunskap.

Du har ju gjort provet ett antal gånger så du vet ju säkert då vad som inte går in, vilket område som inte sitter där. Ta fram boken igen och träna på det området, du har inte många poäng för att bli godkänd så ta och träna på dem områdena så dem sitt så lär du klara provet!

Alla som har gjort provet vet ju att det kommer fram riktigt kluriga frågor ibland, typ som om dem vill sätta dit än, då man får en uppfattning av att det här har jag aldrig haft, det här har inte stått i mina AM böcker, de frågorna är kluriga men du kan dem för att du har tränat på dem, du behöver bara tänka logiskt så komma du klara provet!!

Taaa deel av det här nu så klarar du provet!!! ;)

Användarvisningsbild
Alicia B
Inlägg: 6
Blev medlem: 15 mar 2013 15:25

Re: Har kuggat 3 gånger...

Inläggav Alicia B » 07 maj 2013 20:24

Shit! Är det så svårt?
Jag ska göra provet den 23e, om tre veckor cirka alltså, har precis köpt en månads medlemskap här så tränar varje dag, gör olika prov tre gånger ungefär.. man lär sig en hel del på det, dock har jag i stort sätt ALDRIG fixat det! Tror dock det är bra att jag börjar plugga redan nu.

Det enda jag kan säga är att du bör läsa genom svaren när du svarat på frågorna istället för att bara trycka dig igenom dem. Du måste förstå innebörden med dem, tänk om du får en liknande fråga på provet men inte fixar det då, för att frågan är omformulerad!

Vad tycker du man bör plugga extra på? Är det mycket vägmärken, miljö.. vad är det mest av?

Användarvisningsbild
Gäst

Re: Har kuggat 3 gånger...

Inläggav Gäst » 16 maj 2013 15:55

Kan ju med meddela att jag kuggat två gånger. Så känns skönt att jag inte är ensam med att ha kuggat. Fick 48 poäng båda gångerna. Och när jag pluggar hemma på testet får jag över 60 alla gånger. Ska testa igen att göra testet nästa vecka och hoppas verkligen att jag klarar det. Gäller bara att inte ge upp.

Användarvisningsbild
Alberto Abbe E
Inlägg: 4
Blev medlem: 20 maj 2013 18:00

Re: Har kuggat 3 gånger...

Inläggav Alberto Abbe E » 11 jun 2013 17:36

Haha det var jag som gjorde tråden när jag kuggade hela tiden, vad dum man var då! man läste knappt igenom frågan och förstog den man bara visste vilken fråga man skulle ta! ska se om man tar på första försöket nu den 19onde när det är för körkort :)-

Edit, såg att 4260 personer hade läst den här tråden, pinsamt haha.

Användarvisningsbild
Gäst

Re: Har kuggat 3 gånger...

Inläggav Gäst » 04 jul 2013 10:56

Provet är relativt enkelt så länge du lägger ner lite tid på det. Jag klarade mitt prov med 59 rätt. Min studieteknik: Göra massvis med prov på internet. Läsa boken 2-3 gånger. Diskutera något man inte förstår, med någon som har körkort! När ni gör tester på internet finns risken att ni lär er själva frågorna och inte kunskapen som behövs för att svara på frågan. När frågan sedan omformuleras blir det svårt att svara. Som någon nämnde innan måste man förstå helheten om andan i trafiken så att läsa HELA boken är absolut nödvändigt!
Lycka till hörrni! :)

Användarvisningsbild
Gäst

Har kuggat hela tiden

Inläggav Gäst » 24 mar 2014 15:55

Hej
har misslyckats på 4 av mina prov, och ska göra mitt femte idag. Proven är svåra, men om man övar så kmr de att gå. Jag har fått 43, 51,48 och 51. 52 är lägsta godkända antalet och 65 är högsta. Så de är hur pinsamt som helst att kma dit varje vecka nu... Men jag ger inte upp utan bara tar tag i de och försöker igen. De kostar pengar varje gång så jag känner en viss stress över att inte ha tagit de ännu... :?

Användarvisningsbild
Gäst

Re: Har kuggat 3 gånger...

Inläggav Gäst » 15 jul 2015 09:54

åååh jag är så nervös!! Har mitt teoriprov om 4 timmar... :(

Användarvisningsbild
Gäst

Re: Har kuggat 3 gånger...

Inläggav Gäst » 04 apr 2016 03:44

Jag har läst igenom alla saker ni har skrivit här och det har hjälpt mig så mycket. Jag har lärt mig ett nytt sätt att plugga till moped provet och jag hoppas verkligen att det kommer gå bra.


Återgå till "EU-mopedkörkort - behörighet (AM)"