vad är svårast/lättast?

Posta i dennna tråden om allt som handlar om att ta körkort för bil. Vilka frågor fick du på teoriprovet, tips för din uppkörning, få hjälp med körkortsteorin.
Användarvisningsbild
carambole
vad är svårast/lättast?

Inläggav carambole » 16 maj 2011 13:47

vad av körkortsteorin är svårast respektive lättast att lära sig?

vägskyltar, hur pass svårt är det? de vanligaste är ju lätta, men det finns säkert en rad skyltar som man nästan aldrig ser, ska man kunna alla? och hur är det med trafikregler? är det mycket specifika frågor som rör saker som man kanske inte stöter på i vardagen när man kör bil?

Användarvisningsbild
Villy

Re: vad är svårast/lättast?

Inläggav Villy » 27 maj 2011 10:03

Jadu, jag hade ganska så lätt för teorin... pluggade ganska mycket på denna sajt, men av någon anledning gick det enkelt. Jag tror att det bästa är att helt enkelt se till att plugga och plugga, sedan göra testen som byggs upp av de fel som du har gjort. Frågorna var blandade, såväl situationer som vägskyltar, det var någon lite mer "udda" med vad jag minns också.

Men som sagt, plugga på här och jobba mer specifikt på de fel du har.

Glöm heller inte att läsa alla pedagogiska förklaringar, för det är väldigt viktigt att veta varför något är si eller så!

Användarvisningsbild
Gäst

Re: vad är svårast/lättast?

Inläggav Gäst » 03 jan 2014 13:00

Jag fick ett bra tips på körskolan. I och med att det är så mycket man ska ta sig igenom i boken så tyckte min körskole-lärare att jag skulle använda körkortsboken som ett uppslagsverk för de sakerna jag inte förstod.

Jag har dock en inloggning på elevcentralen (som brukar ingå i anmälningsavgiften på körskolan) där man har vissa faser med olika frågor som man måste klara innan man bokar uppkörning. Tipset hjälpte mig mycket, man slipper sitta och lära sig precis ALLT i boken och lär sig det som man känner att man behöver träna på.

Har man dock inga "tränings-frågor" man kan plugga med så föreslår jag att dela upp boken och ta det bit för bit. Plugga på en fjärde-del av boken till att börja med och gå sedan vidare när du känner att du börjar kunna det. När du tar nästa del skulle jag ha gått tillbaka till den första delen lite då och då för att inte glömma bort det man lärt sig innan.

Lycka till med körkortet!

Återgå till "Bilkörkort - behörighet (B)"