Dessa frågor fick jag på teoriprovet

Posta i dennna tråden om allt som handlar om att ta körkort för bil. Vilka frågor fick du på teoriprovet, tips för din uppkörning, få hjälp med körkortsteorin.
Användarvisningsbild
Gäst

Re: Dessa frågor fick jag på teoriprovet

Inläggav Gäst » 07 jul 2015 22:54

Jag tror att stora risken är att bli blända av solen .

Användarvisningsbild
Gäst

Jag har teoriprov nästa vecka

Inläggav Gäst » 10 jul 2015 18:47

Hej alla!
jag har teoriprov nästa vecka är ni snäll och tipsa mig vilka frågor som kan komma på provet :) :) :D
jag vill gärna era kommentarer :) :) :D

Användarvisningsbild
Gäst

Re: Dessa frågor fick jag på teoriprovet

Inläggav Gäst » 11 jul 2015 11:20

Hej! Alla får ju inte precis samma frågor utan det blir olika frågor för alla. Men det är nog bra om du vet rätt mycket om mopeden, miljö, vägmärken och även tex "vad gör du vid den här trafiksituationen?" "Vad ska du göra när du kommer till det här vägmärket?" och även procentfrågor tex "hur många trafikolyckor inträffar varje år?" Sorry om det blev mycket information men det är vad jag vet iaf :)

Användarvisningsbild
Gäst

Re: Dessa frågor fick jag på teoriprovet

Inläggav Gäst » 11 jul 2015 12:03

Tack ändå det här på minnde mig mycket jag ska kolla extra på dem :) :) :)

Användarvisningsbild
Gäst

Re: Dessa frågor fick jag på teoriprovet

Inläggav Gäst » 11 jul 2015 20:55

Hejsan, det är så att jag kommer göra teoriprovet om 10 dagar och jag undrar om ni erfarna har tips, från kluriga frågor till vilken mentalitet man bör ha för provet all svar är uppskattad.

Användarvisningsbild
Gäst

Re: Dessa frågor fick jag på teoriprovet

Inläggav Gäst » 12 jul 2015 11:25

Jag har gjort teori provet 2 gånger och inte klarat det men den senare gången med bättre resultat än den första. Jag tror att det bara är att studera mer så fixar ni det. Även utan att svara rätt på de konstiga frågorna. Att kunna räkna ut reaktionssträckor och bromssträckor samt rörelseenergin är viktigt. Det gav mig fler poäng andra omgången. Jag fick 38 på första och på andra 44. Det är störigt när det finns så många situations frågor som gör att man inte klarar provet.

Till exempel

1. En bild med ett barn som cyklar i ett tät område. Det är buskar så att du har skymd sikt i korsningen, bakom busken ser du en flagga som finns på cyklar och frågan lyder. Vilket är den största risken?

A: Barnet ramlar omkull.
B: Det kommer ett till barn på cykel
C: Det kommer ett fordon från vänster
D: det kommer ett frodon från höger

Inte exact formulerat men sådana situations frågor är väldigt löjliga. De går bara att veta om man har erfarenhet.

2. En bild på en landsväg omringat med skog och det är gryning. Det är i en sväng.

Frågan lyder: Vad är största risken. Det är två grader och gryning.

A: Det kan komma vilt
B: Du kan bli bländad av solen
C: Det kan finnas fläckar på vägen med frost
D: minns inte

Är inte detta också situationsfrågor?

Vad jag menar med situationsfrågor är att när det händer så fattar man svaret.Första gången tog jag B nu tog jag C och båda gångerna va fel. Förmodligen är det A med tanke på att det är gryning och mycket skog utan staket. Men ändå, det är störtlöjliga frågor som gör att man inte klarar proven.

Användarvisningsbild
Gäst

Re: Dessa frågor fick jag på teoriprovet

Inläggav Gäst » 12 jul 2015 15:40

I vilket syfte sätts stängsel upp efter åkermark som ligger precis bredvid en väg?
svar: För att inte djur springa ut på vägen:)

Användarvisningsbild
Gäst

Re: Dessa frågor fick jag på teoriprovet

Inläggav Gäst » 23 apr 2016 14:41

Hejsan hoppsan va frågorna lika dom frågor man får på denna sidan eller var dom formulerade på ett annat sätt??

Användarvisningsbild
Gäst

Re: Dessa frågor fick jag på teoriprovet

Inläggav Gäst » 23 apr 2016 16:06

ja tyckte många frågor va mycket lika dom som kom på riktiga provet :)

lycka till :)

Användarvisningsbild
Gäst

Re: Dessa frågor fick jag på teoriprovet

Inläggav Gäst » 24 apr 2016 13:32

hej Jag får 58 rätt på denna sidan på sluttestet men känner mig ändå osäker på om jag kommer klara det imorgon.. va tror ni?


Återgå till "Bilkörkort - behörighet (B)"