Har kuggat 3 gånger...

Här pratar vi om allt som handlar om ta EU-mopedkörkort. Vilka regler gäller, hur svårt är kunskapsprovet med mera.
Användarvisningsbild
Gäst

Re: Har kuggat 3 gånger...

Inläggav Gäst » 14 mar 2017 16:52

Det finns en viss risk att sitta och skriva samma prov hela tiden! Man svarar på rutin utan att tänka sig in i frågorna och svaren! När man sedan vid provet stöter på frågor som är annorlunda formulerade,så kan man bli stressad!

Användarvisningsbild
Axel

Re: Har kuggat 3 gånger...

Inläggav Axel » 15 mar 2017 21:19

Jag pluggade i ungefär tre dagar och klarade provet på mitt första försök.
Detta beror på att jag fick mycket hjälp av mina kompisar som redan gjort provet.
Om du vill lära dig snabbt:
1. Läs igenom AM-boken, be någon förhöra dig på varje kapitel.
2. Gör de online tester du har tillgång till, kötta dom tills du får godkänt på dom svåraste.
3. Låna en kompis inloggning på någon annan sida, olika sidor ger dig större bredd i din kunskap vilket du kommer behöva.
3. När du har lite tid över: Läs igenom repetions sidorna i AM-boken, gör de så ofta du kan, på skolraster, när du sitter i väntrummet inför provet etc.
4. Ha någon motivation. Du har säkert redan en längtan till att få köra din moped, men påminn dig själv om varför du pluggar och att om du inte klarar provet så får du inte köra.

Lycka Till! Och stressa inte för mycket :)

du klarar det!

Användarvisningsbild
Gäst

Re: Har kuggat 3 gånger...

Inläggav Gäst » 23 mar 2017 11:35

Haha, vad vissa inte anstränger sig! Jag skrev upp i går och klarade det med 58 av 65 rätt, minimum 52.
Läste boken typ 2 gånger. Och tokpluggade på nätet. Men det viktigaste är att vara aktiv på lektionerna. Ansträng er!!!

Användarvisningsbild
David

Re: Har kuggat 3 gånger...

Inläggav David » 24 apr 2017 21:27

Hej alla. Jag började nyss på min moped skola asså den 25 april. Jag fyller år den 24 Maj asså om en månad. Jag fick en stor AM bok och DN mindre AM bok sedan fick jag en bok om alla skyltar och en svars bok på den. Ska jag försöka läsa HELA stora AM boken 2-3 gånger sedan bara nöta och nöta i en månad för att fixa det eller hur gjirde ni som klarade, vill helst klara på första försöket för har inte råd att köpa om provet om och om igen för att jag bara failar

Glad för tips ;)

Användarvisningsbild
Hejehjeebe

Re: Har kuggat 3 gånger...

Inläggav Hejehjeebe » 16 maj 2017 10:58

Tjena, Jag har nu kuggat för 6 gången (34,35,38,32,40,43).
Jag har inte längre pengar till att ta provet och börjar ge upp. Så nu har jag sålt min moped och köpt en sämre scooter för att ha råd.

SNÄLLLAA HJÄLPER MIG HAR PLUGGAT EN HEL VECKA!

Användarvisningsbild
Axel

Re: Har kuggat 3 gånger...

Inläggav Axel » 22 maj 2017 22:53

Övade två dagar innan med att läsa boken. Jag klarade provet med 57 poäng direkt xD 8-)

Användarvisningsbild
Gäst

Re: Har kuggat 3 gånger...

Inläggav Gäst » 22 maj 2017 22:57

Axel skrev:
> Övade två dagar innan med att läsa boken. Jag klarade provet med 57 poäng
> direkt xD 8-)
Läste boken bara en gång ;)
Använd era hjärn celler :idea:

Användarvisningsbild
Volvogamer01

Re: Har kuggat 3 gånger...

Inläggav Volvogamer01 » 30 jun 2017 02:35

Hej jag heter emil och jag håller på med bilkörkort men jag har ej klarat det så jag funderar på att skaffa moped körkort och jag undrar eftersom jag klarade alla testar på dator hemma så undrar jag om jag kommer klara moped kort provet

Användarvisningsbild
Anonym

Re: Har kuggat 3 gånger...

Inläggav Anonym » 15 aug 2017 17:09

Har också kuggat tre gånger nu...

Har fått 50,48,48 hur jag än gör går det inte. Har koncentrationssvårigheter och blir stressad av tiden, vill verkligen klara det.

Trodde verkligen inte det skulle vara såhär svårt att ta ett AM kort liksom. :(

Användarvisningsbild
Patty

Re: Har kuggat 3 gånger...

Inläggav Patty » 28 aug 2017 15:46

Vet att mitt svar kommer 6 år senare men tänkte att det kan vara hjälpsamt för folk som har provet snart. Skyltar, korsningar, trafikljus, förträde och rondeller är nog det viltigaste och kunna. Om man kan huvudsakerna i boken klarar man sig nog. Elevcentralen är jättehjälpsam. Klarade teorin på första försöket men om man gör massa onlinefrågor å snabbläst boken lite då å då så klarar man nog det. Olagligt men själv brukade jag gå ut å köra lite för att förstå trafiken lite bättre (säger nt att ni ska göra det, min pappa lät mig) men när ni åker bil med föräldrar kan ni tänka på vad som händer och ställa dem frågor. Det är ganska hjälpsamt;))


Återgå till "EU-mopedkörkort - behörighet (AM)"