körkort dyslektiker

Posta i dennna tråden om allt som handlar om att ta körkort för bil. Vilka frågor fick du på teoriprovet, tips för din uppkörning, få hjälp med körkortsteorin.
Användarvisningsbild
Gudrun

körkort dyslektiker

Inläggav Gudrun » 22 mar 2010 12:15

Hej på er!

jAg hade ingen aning om var jag skulle sätta in detta inlägget men..


Vet någon vart skall man vända sig de personerna med dyslexi och lässvårigheter för att klara körkortsprov?

Tack!

Gudrun

Användarvisningsbild
Nicke

Re: körkort dyslektiker

Inläggav Nicke » 22 mar 2010 13:37

Har du kollat med någon trafikskola?. De bör ju känna till det mesta om detta!. Lycka till!

Användarvisningsbild
Anna...

Re: körkort dyslektiker

Inläggav Anna... » 02 jun 2010 23:40

Det finns vissa trafikskolor med personal som är specialutbildade för att på ett bra sätt kunna hjälpa elever med dyslexi.

När det sedan blir dax för en uppskrivning hos trafikverket, så kan man lämna in en ansökan om att få göra ett muntligt prov.
För många med lättare läs och skrivsvårigheter räcker det med att använda ljudstödet som finns på alla datorer vid uppskrivningen.

Användarvisningsbild
Bror

Re: körkort dyslektiker

Inläggav Bror » 14 apr 2011 21:03

Hej du! Jo det finns fina möjligheter att klara av körkortsteorin med hjälp av specialprogram.
Jag har varit med och utarbetat ett program och jag jobbar på en trafikskola. Du kan ringa mig
073-904 65 41 så kan vi säkert hjälpa dig.
Bror

Användarvisningsbild
hassemannen

Re: körkort dyslektiker

Inläggav hassemannen » 09 sep 2011 21:36

kan man fortfarande ringa dej om det där? Jag har dylsexi och ska ta körkort och behöver hjälp
mvh Hasse


Återgå till "Bilkörkort - behörighet (B)"