Kuggat 2 ggr
ja rubriken säger allt. jag har kuggat på teorin 3 gngr. jag har pluggat på trafikskolan, läst i boken och gjort några tester på internet och nu har jag blivit medlem här, är denna sida bra? finns det nån chans att ja klarar provet om jag gör tester här?
Re: kuggat 3 gngr
Hej du
Jag förstår att du är frustrerad. Jag kuggade idag och jag tycker din fråga är motiverad, jag kände precis likadant när jag gick därifrån idag.
Man kände inte alls igen frågorna från den här sidan, Provet var HELT annorlunda.
Jag har legat mellan 97-100% på de sista 10 kunskapsproven här körkort.se, och kände mig ganska trygg.
Upp med hakan, du kommer att klara det (kanske du redan gjort det)... det gäller att inte ge sig... men man undrar ju...
Allt gott!
Jag förstår att du är frustrerad. Jag kuggade idag och jag tycker din fråga är motiverad, jag kände precis likadant när jag gick därifrån idag.
Man kände inte alls igen frågorna från den här sidan, Provet var HELT annorlunda.
Jag har legat mellan 97-100% på de sista 10 kunskapsproven här körkort.se, och kände mig ganska trygg.
Upp med hakan, du kommer att klara det (kanske du redan gjort det)... det gäller att inte ge sig... men man undrar ju...
Allt gott!
Sorry, såg att jag missuppfattade ditt inlägg...
Men det blev kanske svar på frågan ändå...
Lycka till!
Men det blev kanske svar på frågan ändå...
Lycka till!
Tyvärr kan det slumpa sig så,att frågorna på kunskapsprovet kan vara helt olika till såväl formulering som utseende vad gäller bilder!. Detta har sin förklaring i att ingen - inte ens körkort.se - får se de riktiga frågorna på grund av sekretessen!.
På olika sätt kan man försöka "luska fram" hur frågorna lyder,men de blir inte helt lika!. I många fall kan de vara ganska lika vilket gör,att man känner igen frågan. Men emellanåt så byts frågorna vid provet just bl a för att man inte skall kunna lära sig formuleringarna. Så har det alltid varit!.
Risken kan vara,att man kör igenom test efter test rent mekaniskt utan att sätta sig in i frågeställningen ordentligt,utan nöjer sig med,att man har "alla rätt"!. Många av svaren kan ju vara rätt,men kanske bero på ren tur!.
Mitt råd är,kör så många olika test som möjligt,sätt dig in i frågeställningen ordentligt - och svaret - samt använd boken för att skaffa ytterligare kunskaper om det som frågan gäller. Detta ökar möjligheterna att klara av även sådana frågor som är "helt olika" dem du mött tidigare!
Lycka till!.
På olika sätt kan man försöka "luska fram" hur frågorna lyder,men de blir inte helt lika!. I många fall kan de vara ganska lika vilket gör,att man känner igen frågan. Men emellanåt så byts frågorna vid provet just bl a för att man inte skall kunna lära sig formuleringarna. Så har det alltid varit!.
Risken kan vara,att man kör igenom test efter test rent mekaniskt utan att sätta sig in i frågeställningen ordentligt,utan nöjer sig med,att man har "alla rätt"!. Många av svaren kan ju vara rätt,men kanske bero på ren tur!.
Mitt råd är,kör så många olika test som möjligt,sätt dig in i frågeställningen ordentligt - och svaret - samt använd boken för att skaffa ytterligare kunskaper om det som frågan gäller. Detta ökar möjligheterna att klara av även sådana frågor som är "helt olika" dem du mött tidigare!
Lycka till!.
Kuggat 2 ggr
Som ni fattar på överskriften så har jag gjort mitt kunskapstest 2 ggr och kuggat båda med 1 poäng ifrån alltså har jag fått 51 båda gångerna Jag ska nu ha mitt prov på Tisdag nästa vecka och skulle vara skit glad om man kunde få lite tips om hur jag ska göra för att få mitt enstaka poäng ?:) Är det någon som kommer ihåg lite frågor och vad man behöver tänka på mest om vad dom tar upp på provet ? Jag har ju redan gjort det 2 ggr så vet på ett ungefär hur de ser ut men tänkte ändå om det fanns någon som hade tips för det börjar bli väldigt frustrerande att inte få ut något av sitt kämpande och slit (Jag har liksom pluggat intensivt i 2 månader samt klarat uppkörningen) Så jag fattar egentligen inte vad jag gör för fel?
Re: Kuggat 2 ggr
Tråkigt att du kuggade igen!. Har du någon uppfattning inom vilka områden felen ligger?. Det kan vara en typ av frågor som du svarar fel på hela tiden!.
Kuggade !
Jag gjorde mina 3 prov för taxi legitimationen igår. Klarade kartor o lagstiftnings proven, men kuggade på det prov jag var säker på att jag lättast skulle klara !!!!
Det var många frågor tex: Hur många dödades i trafiken pga alkohol? Hur många dödades i trafiken pga för hög hastighet? Hur många gång trafikanter dödades? Hur ska däcken vara på en lastbil med dubbla däck? mönsterdjup på dessa? Frågorna var kluriga o vissa har jag inte ens sett tidigare eller ens hört om!
Var får jag fram denna info om hur många som blir dödade per år? Och hur uppdaterade är frågorna ? Är de tider som de frågar om på provet nya statusar eller baserat för några år sen?
Det var många frågor tex: Hur många dödades i trafiken pga alkohol? Hur många dödades i trafiken pga för hög hastighet? Hur många gång trafikanter dödades? Hur ska däcken vara på en lastbil med dubbla däck? mönsterdjup på dessa? Frågorna var kluriga o vissa har jag inte ens sett tidigare eller ens hört om!
Var får jag fram denna info om hur många som blir dödade per år? Och hur uppdaterade är frågorna ? Är de tider som de frågar om på provet nya statusar eller baserat för några år sen?
Ja alltså det är ju inte alls samma frågor på proverna men jag har upptäckt att det mesta hänger på trafikregler för mig Och det känns som att man inte riktigt kan plugga på det eftersom det oftast är bilder med och frågorna är helt galet knäppa tycker jag
UPD: Sammanfogat trådar om kuggade uppkörningar i en. /Moderator
UPD: Sammanfogat trådar om kuggade uppkörningar i en. /Moderator
Hej! Håller på att plugga till teorin nu. Ska göra det nu på måndag. Jag har ben tendens till att fastna på frågor. Men laddade hem teo trafikskola 2011!
Det är nog den bästa jag har haft då jag haft 4 olika.
Man kan välja frågor om bilde,farliga situationer, trafik regler och mycket mer!
Plugga på den så klarar du det säkert! Finns på thepiratebay.org att ladda ner.!:D
Lycka till! Sj ska jag köra upp i Göteborg(a)^^
Fall du inte klara det så kan du ju alltid åka till Filippinerna eller något annat land och köpa ett körkort;) Som sedan blir lagligt i sverige:D
Det är nog den bästa jag har haft då jag haft 4 olika.
Man kan välja frågor om bilde,farliga situationer, trafik regler och mycket mer!
Plugga på den så klarar du det säkert! Finns på thepiratebay.org att ladda ner.!:D
Lycka till! Sj ska jag köra upp i Göteborg(a)^^
Fall du inte klara det så kan du ju alltid åka till Filippinerna eller något annat land och köpa ett körkort;) Som sedan blir lagligt i sverige:D
Det går inte att byta ut ett körkort mot ett svenskt om inte landet tillhör EES,och det gör inte Filipinerna!. Ett schweiziskt eller japanskt går däremot bra!. Så det gäller att åka till rätt land!.
Återgå till "Bilkörkort - behörighet (B)"