Tips på bra trafikskola i malmö

Posta i dennna tråden om allt som handlar om att ta körkort för bil. Vilka frågor fick du på teoriprovet, tips för din uppkörning, få hjälp med körkortsteorin.
Användarvisningsbild
Malmö Stefan
Tips på bra trafikskola i malmö

Inläggav Malmö Stefan » 01 feb 2010 13:42

Hej!

Jag ska snart börja ta körkort och undrar om någon här kan rekomendera en bra trafikskola i Malmö.
Vad jag förstår är det viktigt att använda en körskola som är STR ansluten.

Samt vill man ju hitta en körskola som har bra priser och bra körlärare!

Malmö Stefan

Användarvisningsbild
Carro

Re: Tips på bra trafikskola i malmö

Inläggav Carro » 07 feb 2010 22:58

Amiralen trafikskola kanske kan vara ett bra tips!

Carro!

Användarvisningsbild
micke .v

Inläggav micke .v » 29 mar 2010 12:28

Test triangelns trafikskola!
Jag fick en KANON UTB.
lycka till. :D

Användarvisningsbild
Nicke

Inläggav Nicke » 29 mar 2010 12:46

Grattis!. Jag är lite nyfiken på,hur många lektioner du körde?.

Användarvisningsbild
Samir

Inläggav Samir » 29 mar 2010 14:55

Hej,,jag körde tex 16 lektioner, körde inget hemma

Samir

Användarvisningsbild
Nicke

Inläggav Nicke » 30 mar 2010 07:00

16 lektioner bara?. Det var väl ganska lite för att vara i en storstad?.

Användarvisningsbild
Robban

Inläggav Robban » 17 apr 2011 22:49

Halloj

Vad kul att du klarade ditt körkort på 16 lektioner, inte helt omöjligt faktist, förmodligen hade du ganska bra körkunskaper sen tidigare. Själv är jag trafiklärare och har jobbat i ca 10 år i Malmö, bl.a på Värnhems trafikskola, Erikslust trafikskola och sist på Mårtenssons trafikskola, numera driver jag tillsammans med en kompanjon Entré trafikskola som ligger precis vid Entré - Värnhem i malmö.

Om jag ska vara ärlig så finns det egentligen ingen "bra" körskola, utan bara bra trafiklärare, dem kommer och går från den ena skolan till den andra, dem bra trafiklärarna skapar ett bra rykte på en trafikskola, när dem försvinner så kan ryktet bli sämre eller bättre beroende på hur de andra lärarna är.

Det bästa sättet att ta reda på om en skola är bra, är att ta en testlektion och känna efter hur läraren är, du känner ganska direkt om det är rätt körskola efter en testlektion. Sen är det upp till dig vad du tycker känns viktigt, är det priserna som styr eller är det bilarna o.s.v. Men det är ytterst viktigt att du får en lärare som verkligen engagerar sig i dig, är pedagogisk och verkligen hjälper dig, allt för många bara "åker" och "bromsar dig", tyvärr.

Återgå till "Bilkörkort - behörighet (B)"