Hej,
jag har kört bil till skolan och har inte med mig körkortet. Kan jag få det återkallat om polisen stannar mig?
Inte med körkortet
Re: Inte med körkortet
Har du någon annan legitimation? Vad jag vet (rätta mig någon om jag har fel) så brukar man klarar sig undan utan problem om man har ett annat leg med sig samt förklarar att man råkat glömma lappen hemma. Tror polisen kan kolla om du har körkort via dina personuppgifter. Klart att det är smidigare om du har kortet, men om du glömt det och kan legitimera dig tror jag faktiskt inte det är någon större fara.
Enligt lag tror jag faktiskt att du KAN få böter, men vad jag hört så är det inte många poliser som är så pass bittra att de verkligen bötfäller om de kan försäkra sig om att du faktiskt har giltigt körkort.
Enligt lag tror jag faktiskt att du KAN få böter, men vad jag hört så är det inte många poliser som är så pass bittra att de verkligen bötfäller om de kan försäkra sig om att du faktiskt har giltigt körkort.
Re: Inte med körkortet
Tror att man bara kan för böter om det är olovlig körning. Men annars håller jag med om svaret ovan.
Återgå till "Bilkörkort - behörighet (B)"