Kostnad körkort?

Posta i dennna tråden om allt som handlar om att ta körkort för bil. Vilka frågor fick du på teoriprovet, tips för din uppkörning, få hjälp med körkortsteorin.
Användarvisningsbild
Karin
Re: Kostnad körkort?

Inläggav Karin » 06 maj 2010 09:45

vår son blir 16 här i sommar och vi tänkte höra lite om hur vi går tillväga med hans lämp och hur man beställer det och kostnad?

Och även om vi vill övningsköra med honom, hur går man tillväga då? och vad kursen för den vuxne kostar .. mm

Andreas Pappa är dansk och har danskt körkort. Får han övningsköra om han tar kursen, med vår son?

Tacksam för info.

Användarvisningsbild
ALbin

Inläggav ALbin » 21 jul 2010 11:53

Hej!
Vet någon vad kan det kosta att ta EU- moped körkort med alla böcker och allt?
Tack!
Albin

Användarvisningsbild
Anna...

Inläggav Anna... » 02 aug 2010 11:31

Hej Albin.

EU-mopedkursen kostar olika mycket på olika trafikskolor. Men du kan nog räkna med ett pris mellan 4000-5000 kronor.
I det priset brukar det ingå böcker, teoriundervisning, manöverkörning och körning i trafik.
Enklast är nog om du ringer till en trafiskola i närheten av där du bor och kollar med just dom vad dom har för pris på utbildningen.

Det som du får tänka på, som tillkommer är kostnad för ett körkortstillstånd och teoriprovet.

Lycka till

Användarvisningsbild
Idaj

Inläggav Idaj » 28 aug 2011 18:10

Jag kämpade på rejält med att köra hemma med påronen så min slutgiltliga summa för körkortet hamnade på 8300 kr. :)

Användarvisningsbild
Gäst

Inläggav Gäst » 28 aug 2011 18:16

Räknade du med bensinkostnaderna då?

Användarvisningsbild
Ronjia

Körkortskostnad 30 000

Inläggav Ronjia » 31 okt 2011 22:04

Hej

Jag tänkte kolla med er vad ni betalade eller kommer få betala för ert körkort. Jag gör en intensivutbildning och ska ta 35 lektioner. Jag har redan betalat 15 000 kr och har 16 lektioner kvar, halkan, riskettan, lån av bil, uppkörning och provet kvar att betala. När jag räkna ut vad allt som allt kommer att gå på blev det 30 000 kr... är inte detta helt sjukt?

Nu när jag har kommit så långt vill jag ju inte heller lägga av. Jag hade 15 000 själv men resten får jag ta ett räntefrittlån av körskolan.. Allt känns så himla jobbigt, men drygt att dra sig ur nu när man redan lagt så mycket pengar.. Jag har halkan på måndag och uppkörning nästa måndag.. Vad ska jag göra???? Hjälp :)

Användarvisningsbild
Ronjia

Inläggav Ronjia » 01 nov 2011 17:28

Ja om mitt hade kostat 15 000 hade det vart underbart men nu har jag redan betalt 15 000 och har lika mycket kvar att göra. En 55 minuters lektion kostar här 640 kr, helt sjukt.... Och jag tar tre sånna om dagen... men men =) tack för alla svar

Användarvisningsbild
Memmis

Inläggav Memmis » 03 nov 2011 20:51

Mitt kostade lite drygt över 25,000.... 42 körlektioner, två uppkörningar. Jag körde både privat och på körskola. Var skiträdd för bilar när jag började köra och det tog mig 4 år att komma över min rädsla.
Det var värt varje krona och det tog tid. Allt det där är helt induviduellt.

Användarvisningsbild
Bromsaren

Inläggav Bromsaren » 03 nov 2011 23:11

Användarvisningsbild
Nataliee

Inläggav Nataliee » 05 dec 2012 17:32

Jag tog körkort i somras. Jag började när jag var 16 på trafikskola. Alltsom allt har jag tagit 50 lektioner. Att det blev så många lektioner beror på att jag bor i Stockholm. jag fick göra om körprovet 5 gånger innan jag blev godkänd. Därför hade jag hunnit bli 19 år innan jag fick kortet. Jag läste teorin på egen hand och blev godkänd redan första gången.
Totalkostnad för mitt kort med körlektioner, uppkörningar, hyra av bil från körskolan och riskutbildningarna m.m. blev ca 30 000 kronor. Det är min pappa som har betalt alltihopa.

Återgå till "Bilkörkort - behörighet (B)"