Hur mycket pluggade/körde du?

Posta i dennna tråden om allt som handlar om att ta körkort för bil. Vilka frågor fick du på teoriprovet, tips för din uppkörning, få hjälp med körkortsteorin.
Användarvisningsbild
Gent
Hur mycket pluggade/körde du?

Inläggav Gent » 12 aug 2011 23:41

Hej, hittar inte någon direkt tråd där folk som tagit körkortet nyligen beskriver vad/hur mycket dom pluggade för att kunna lyckas med både teoriprovet och uppkörningen... :idea:
(Visst, alla har olika hög IQ och vissa behöver plugga mer än andra osv)

Dessa frågor ställer jag då.
Hur många gånger läste du teoriboken? (vilken/vilka delar är viktigast enligt dig)
Hur ofta övningskörde du bil?
Hur mycket hjälpte körkort.se?
:roll:

Användarvisningsbild
hao

Re: Hur mycket pluggade/körde du?

Inläggav hao » 13 aug 2011 19:23

1Jag läste kökortboken en gång(upplag 19)
2 övningskörde privat alla helger + farsan körde bara till jobbet. Annars var det jag som körde var än vi åkte.(övningskörde cirka 10månader innan jag tog körkortet)
3 Körkort.se var en mycket bra hjälp( läste här cirka en månad innan teoriprovet och frågorna på det riktiga provet är nästan lika och samma svar)

Lycka till!

Användarvisningsbild
Rafael

Inläggav Rafael » 15 aug 2011 17:45

Jag skrev teoriprov idag och fick 63 poäng :)

Jag köpte en månads medlemskap på körkort.se

Jag har 27 dagar kvar. Jag pluggade proven här på körkort 10 ggr och läste igenom körkortsboken lite snabbt.

Intensivpluggar man i 3-4 dagar så går det helt utan problem!

Uppkörning om 1 vecka så nu ska jag fortsätta övningsköra som bara in i h*lvete :D (Jag kan berätta mer om hur jag klarade det OM jag gör de hehe )

Lycka till!!!

Användarvisningsbild
Gent

Inläggav Gent » 15 aug 2011 23:23

Gött me lite respons, trodde för en stund att det inte fanns folk på forumet :D
Jag har pluggat en del här, rensade ut alla prov jag gjort innan och startade om på nytt har gjort alla tester 4x och slår alltid över 90%, får endast 1 eller 2 fel då och då.

Har teorin nu på onsdag, ska bli intressant o ser hur det går. Har Uppkörningen veckan efter den 24e

Användarvisningsbild
tairurvic

Inläggav tairurvic » 15 aug 2011 23:52

Användarvisningsbild
Gent

Inläggav Gent » 17 aug 2011 11:33

Kan tillägga att jag klarade teoriprovet idag!!
Satt o plugga ordentligt här på körkort.se i två veckor och klarade idag med 52 poäng,
alltså precis på gränsen.
Är lite besviken, gjorde dumma misstag för saker man egentligen kunde!

Hursomhelst ett Godkänt prov är ett Godkänt prov :)

Vill tacka körkort.se enormt mycket!

P.S uppkörning nästa vecka :P

Användarvisningsbild
DoILiveForYou

Inläggav DoILiveForYou » 29 sep 2011 04:03

Heej. Jag tog en intensiv kurs. Jag läste boken en gång bara och körde var dag. Det räckte för min del. Jag lär mig mer när jag körde för läraren så läste jag bara igenom boken på det vi skulle köra. Teorin på datorn tke jag var värre men jag har tagit traktor kort två gånger så jag kunde de mesta frågor med det. Ta det vara seriöst och var lugn. Lyssna på din lärare och lär dig. Be honom/henne att ge dig kritik så att du vet vad du måste lära dig bättre av. Har du frågor i teori så be läraren om hjälp. När vi kör och du känner dig osäker någonstans så säg till så de förklarar dem. Det är bra att du säger jag du tänker och vad du ser så läraren vet vad du är uppmärksam på och vad du missar så han/hon förklarar.
Lycka till!
//Emma

Användarvisningsbild
Gäst

Inläggav Gäst » 29 sep 2011 05:01

"Det är bra att du säger jag du tänker och vad du ser så läraren vet vad du är uppmärksam på och vad du missar så han/hon förklarar". En bra idé!. Detta brukar ibland kallas för "berättande körning"!

Användarvisningsbild
Niclas

Inläggav Niclas » 14 okt 2011 15:30

Det tog ett halvår för mig, från att jag bestämde mig till att jag hade kör kortet i hand. Under hela den tiden pluggade jag teori. Att plugga över tid är det som fungerar bäst för mig. Fick 62 på provet och mitt tips där är att du ska lita på din första tanke, den är oftast rätt. Försök inte med några genvägar för du behöver faktiskt kunskapen även efter att du fått körkortet.

Användarvisningsbild
Bromsaren

Inläggav Bromsaren » 14 okt 2011 17:08

Grattis! Helt rätt!. Det är ju efter att man fått sitt körkort,som man verkligen behöver sina kunskaper och färdigheter eftersom man sitter helt ensam och utlämnad till sig själv och inte har någon att fråga!. Och ingen som kan ingripa i en svår situation!. Detta är något som många tyvärr glömmer! Men inte du!.

Återgå till "Bilkörkort - behörighet (B)"