Kuggat 2 ggr

Posta i dennna tråden om allt som handlar om att ta körkort för bil. Vilka frågor fick du på teoriprovet, tips för din uppkörning, få hjälp med körkortsteorin.
Användarvisningsbild
daniel
Re: kuggat 3 gngr

Inläggav daniel » 22 nov 2011 21:43

hej
gjorde det igår och det blev godkänd, det var andra gg, första klarade jag också och har pluggat bara här.
lycka till nästa gång :)

Användarvisningsbild
simon jansson

Inläggav simon jansson » 23 nov 2011 19:01

[quote="Gäst"]Tyvärr kan det slumpa sig så,att frågorna på kunskapsprovet kan vara helt olika till såväl formulering som utseende vad gäller bilder!. Detta har sin förklaring i att ingen - inte ens körkort.se - får se de riktiga frågorna på grund av sekretessen!.
På olika sätt kan man försöka "luska fram" hur frågorna lyder,men de blir inte helt lika!. I många fall kan de vara ganska lika vilket gör,att man känner igen frågan. Men emellanåt så byts frågorna vid provet just bl a för att man inte skall kunna lära sig formuleringarna. Så har det alltid varit!.
Risken kan vara,att man kör igenom test efter test rent mekaniskt utan att sätta sig in i frågeställningen ordentligt,utan nöjer sig med,att man har "alla rätt"!. Många av svaren kan ju vara rätt,men kanske bero på ren tur!.
Mitt råd är,kör så många olika test som möjligt,sätt dig in i frågeställningen ordentligt - och svaret - samt använd boken för att skaffa ytterligare kunskaper om det som frågan gäller. Detta ökar möjligheterna att klara av även sådana frågor som är "helt olika" dem du mött tidigare!
Lycka till!.[/quote]

Användarvisningsbild
Bargus

Inläggav Bargus » 30 nov 2011 20:20

Användarvisningsbild
Kollen

Re: Kuggat 2 ggr

Inläggav Kollen » 01 dec 2011 11:11

"Provet är inte lätt utan man får tänka till både 1 och 2 ggr, det är bara att stålsätta sig och lägga allt annat åt sidan tills det sitter....". Dina sista två rader var de absolut viktigaste!. Lycka till med körprovet!.

Användarvisningsbild
passa12

Inläggav passa12 » 01 feb 2012 00:17

Användarvisningsbild
anti

Inläggav anti » 21 jul 2012 18:45

:cry: Hej jag har ochkså kugga 3 ggr och jag håller med er att man inte känner igen frågorna. Gick till prov väldigt väl förbredd, trodde jag, läste boken och gjorde online prover. Jag kuggade i alla fall. Jag hoppas att jag klara nästa gång med vet ej hur ska jag plugga nu? Hjälp mig. Tack.

Användarvisningsbild
Macke

Re: Kuggat 2 ggr

Inläggav Macke » 22 jul 2012 19:25

Jag har pluggat körkortsfrågorna på den här sidan och jag måste säga att frågorna var väldigt snarlika de jag fick på det riktiga teoriprovet, ett stort antal frågor mer eller mindre identiska. Lär man sig innebörden av frågorna och inte bara svaren så kommer man garanterat att klara provet med hjälp av dessa frågor. Jag klarade mitt teoriprov på första försöket och det var mycket tack vare den här sidan, något som hjälpte mig mycket var att kolla på alla förklaringar som ges till frågorna här. Lycka till allihoppa!

Återgå till "Bilkörkort - behörighet (B)"