Uppkörning
Ja, jag är seriös, det var de grejerna som hon tyckte att var mina svaga punkter, jag har backat lagom mycket med trafikskolan och det har gått ganska bra har mina läraren sagt åt mig. jag tror nog att det var en fredag jag körde upp på och alla kallar den inspektören för kuggaren. Det smeknamnet har hon inte fått utan orsak . Man får helt enkelt bita ihop och ta sig samman för att orka gå vidare. Jag har börjat på en ny trafikskola och ska ha min körning imorgon så det löser sig förhoppningsvis.
Re: Uppkörning
Hej! Jag kuggade också för en vecka sedan, har inte bokat ny tid ännu, var min första uppkörning och tyckte det kändes som den gick hur bra som helst. Sedan när vi var klara så sa hon "Tyvärr, blir du inte godkänd". Hon sa att jag har för dåliga rutiner på hur jag kollar, alltså att jag inte tittade i korsningar där högerregeln m.m. gäller, jag tror att jag bara måste visa att jag kollar tydligare, alltså vrida mer på huvuden, det konstiga är att med min körskola så har jag haft 10 lektioner och han har aldrig sagt något om att jag kollar för otydligt eller något. Eftersom du sa att den som underkände dig var en hon så blev jag fundersam om det kan vara samma, hette hon Pia?
Tråkigt att du kuggade!. På vilket sätt tittade du dåligt i korsning med h-regeln?. Vad säger din lärare om henne som du provade för?. Kan det vara samma "Pia" som ni båda hade?. Intressant!.
Jag vet inte, antar att hon inte tyckte jag vred på huvudet tillräckligt mycket. Min lärare har jag inte pratat med utan var en annan som svarade när jag ringde dit, men han sa att det kan vara ganska så olika beroende på vilken lärare hur dem bedömer och uppfattar saker. Hon hade kryssat i "Visa goda avsökningsrutiner samt identifiera risker i olika trafiksituationer och trafikmiljöer" som det ända jag inte klarade.
Hej Nej det var ingen Pia på min utan en Ulla alla kallar henne för kugga-Ulla. Har hon en dålig dag då är det kört för en, vad man än gör rätt hon lär hitta någonting som inte stämmer, Hon körde upp 45 min med mig trots att en uppkörning får maxs vara 35 Det gick bra de första 20 minuterna jag gjorde allting rätt men hon vill repetera det mesta och dubbelkolla alltså jag kunde inte förstå vad som var problemet.
Kolla hur länge hon varit förarprövare!. Det vet väl din lärare. Att man ibland får köra några minuter "längre" kan ha flera orsaker. Hon vill se mer för att göra en rättvis bedömning,antingen för att underkänna eller godkänna!. Det kan också vara så,att du gjorde några mindre misstag som hon vill ge dig chansen att rätta till!. Det kan också vara så,att hon är relativt ny och orutinerad,och därmed har svårt att "bestämma sig"!.
På den nya trafikskolan sa de rakt ut till att jag är från skala 1-10 så är jag en 7 på att köra bil och jag tycker verkligen också att jag kan hanterna bilen men mina enda brist som förstör det hela för mig på uppkörningen är att jag blir NERVÖÖS jag har försökt med allting för att lugna ner inför körningen men när jag sätter mig i bilen och inspektören börjar stirra på mig och vad jag gör då är det kört liksom men jag har en uppkörning nu om en timme och jag har kört hela morgonen men min trafikskola för att göra alla fel så jag får det ur mitt system och förbättra mina svaga sidor. tack för alla tipsen allihopa och jag skriver mer sen om hur det har gått
Tyvärr kan det vara så,att de som kör helt ok i vanliga fall,blir helt handlingsförlamade vid provet!. Det blev "alldeles svart" hör man en del säga!. Många upplever det som att förarprövaren sitter och stirrar och letar efter fel!. Så är det nog inte.
Men det känns så. Enstaka mindre fel skall inte ha någon betydelse i bedömningen. Det finns också faktiskt skillnad mellan förarprövarna. Vissa är nog inte särskilt lämpliga för jobbet helt enkelt!. Om man gör något mindre bra,så brukar man få en andra chans,om det finns tillfälle. Tyvärr är det inte säkert,att alla prövarna "orkar anstränga sig" så mycket!.
Men det känns så. Enstaka mindre fel skall inte ha någon betydelse i bedömningen. Det finns också faktiskt skillnad mellan förarprövarna. Vissa är nog inte särskilt lämpliga för jobbet helt enkelt!. Om man gör något mindre bra,så brukar man få en andra chans,om det finns tillfälle. Tyvärr är det inte säkert,att alla prövarna "orkar anstränga sig" så mycket!.
Hej allihopa tack för att ni har orkat och läst mina klagomål, idag var det min turdag och jag blev godkänd för sjunde gången på uppkörning. Nu har jag körkort och det är bara att rulla försiktigt på vägarna från och med nu. Jag körde upp med en som hade kuggat mig tidigare och han var jätte lugn den här gången. Jag körde i rusningstrafik 15.30 men jag var förbered mer på underkänd än godkänd men körde ändå rätt så bra och lugnt. Jag är överlycklig och har fortfarande inte fattat att jag är äntligen klar. Ha det bra och tack en gång till
Återgå till "Bilkörkort - behörighet (B)"