Inte pratar svenska!

Posta i dennna tråden om allt som handlar om att ta körkort för bil. Vilka frågor fick du på teoriprovet, tips för din uppkörning, få hjälp med körkortsteorin.
Användarvisningsbild
Kristian
Inte pratar svenska!

Inläggav Kristian » 21 jan 2013 21:19

Hej! Det är nämligen så här att jag pratar svenska flytande men det gör inte min farsa. Finns det nån möjlighet att lösa det ? kan jag tolka under undervisningen ? Eller kanske kan man boka tolk ? Är 16 och vill börja övningsköra. MvH Krisitna

Användarvisningsbild
Ruben Almeira

Re: Inte pratar svenska!

Inläggav Ruben Almeira » 22 jan 2013 14:46

Vad exakt menar du? När du sitter i bilen med farsan spelar det ju ingen roll vilket språk ni snackar! Eller vad menar du, du kanske kan förtydliga lite? Kanske kan hjälpa dig då...

Användarvisningsbild
kristina

Inläggav kristina » 26 feb 2013 17:56

Jag menar inte i bilen självklart utan när man ska gå i sån där skola där man får tillstånd till att övningsköra.

Användarvisningsbild
Ruben Almeira

Inläggav Ruben Almeira » 04 mar 2013 12:19

Kristina,

Min farsa snackar långt ifrån perfekt svenska, men vi gick kursen tillsammans och det gick bra, inga direkta problem... det han inte fattade förklarade jag för han i efterhand... men du kan ju alltid kolla med de som anordnar kursen, du kanske kan ha tolk eller få den på annat språk, man kan ju t.ex. skriva teoriårovet på typ 10 olika språk så varför inte ta kursen på ens hemspråk??

Återgå till "Bilkörkort - behörighet (B)"