Kostnad körkort?

Posta i dennna tråden om allt som handlar om att ta körkort för bil. Vilka frågor fick du på teoriprovet, tips för din uppkörning, få hjälp med körkortsteorin.
Användarvisningsbild
Juggen
Re: Kostnad körkort?

Inläggav Juggen » 18 jan 2013 16:25

Inräknat allt brännde jag runt 16 lax på kortet, men lätt värt det! Blev ju en hel del cash som gick åt på lektioner säkerhetskurser med mera, men men nu har jag lappen!

Användarvisningsbild
Robban123

Inläggav Robban123 » 23 jan 2013 10:11

allt som allt... 17, 18 tusen kanske? kommer inte ihåg exakt vad det gick på med alla intyg och papper och sånt. jag tog en 2 veckors intensivkurs på jarla trafikskola i stockholm och den gick på 14 000. ja sen som sagt några tusen för att få alla intyg och så vidare.

men det gick bra allt som allt så jag är nöjd!

Användarvisningsbild
Gäst

Inläggav Gäst » 08 apr 2013 17:28

Det brukar bli billigare hur yngre man är. Jag var 17, 5 år. Tog 18 körlektioner. Klarade både uppkörning och teori på första försöket. :D
Läste teori under ett halvår.

Användarvisningsbild
Gäst

Inläggav Gäst » 14 apr 2013 12:35

Min tjugoåriga dotter tog körkort i januari efter fyra uppkörningar. Total kostnad blev cirka 30 000 kr. Då hade hon tagit 30 lektioner på körskola. Vi bor i Stockholm och här är det dyrare att ta körkort.
Men det stämmer att det är dyrare att ta körkort ju äldre man är. Jag hörde efter hur mycket det skulle ev kosta för mig som är 48. Då skulle jag behöva bortåt 100 lektioner och kostnaden skulle bli 70 000. Det är det definitivt inte värt! Det får räcka med ett körkort i hushållet! Så om ni tänker ta körkort så ta det så fort ni har råd.

Användarvisningsbild
Gäst

Inläggav Gäst » 14 apr 2013 12:59

I allmänhet tar det längre tid att lära ju äldre man är. Det finns en "tumregel" som säger,lika många timmar som åldernl. Men det finns givetvis undantag åt båda hållen!. Stämmer nog mer på en 50-åring än på en 25-åring!.

Återgå till "Bilkörkort - behörighet (B)"