Hejsan har precis kuggat min uppkörning för B kort.
Det som jag gjorde fel var: missade en höger sväng (Trodde han menande i en rondell längre fram) efter det höjde han rösten mot mig och halv skrek "Vart fasiken tittar du någonstans" (Förstår inte varför han blev upprörd, jag var ju inte direkt en trafik fara.) Blev skit stressad och nervös då, vilket resulterade i att jag "missade" en tilläggsskylt (60 Om 200M) och började därför sakta ner för tidigt.
Fick motorstop 2ggr i början. (Han sa att han skulle ha översyn för ev motorstop och liknande då jag berättade att jag inte var van vid en nyare bil, bara övningskört i en gammal 99:a)
Råkade lägga mig i en cykelled när jag skulle lägga mig i vägrenen då jag skulle göra en högersväng.
Jag var medveten om alla fel jag gjorde och vi diskuterade dessa efter körningen.
Han förklarade för mig att jag måste lära mig att överblicka en längre sträcka vid högre hastigheter, (skulle ha sätt att den riktiga 60 skylten var längre fram) och att jag borde övningsköra med en nyare bil. Annars sa han att jag gjort bra ifrån mig.
Nu fick jag ett "protokoll efter körprov" och enligt det är jag underkänd på allting.
Bla. "Du behöver träna på vilka växlar du bör använda för att köra miljövänligt."
Detta förstår jag inte alls då jag hållit mig till lågt varvtal och hoppat växlar nästan hela tiden, och alltid motorbromsat.
"Din körning har visat brister i vilka säkerhetsmarginaler du har till andra fordon och trafikanter."
För det första var jag faktiskt nästan aldrig bakom någon annan under min uppkörning (lite trafik) och när jag väll var det så höll jag 3sek regeln.
Osv. Vissa av sakerna som står stämmer, men att allting är underkänt förstår jag inte, speciellt när han sa att jag annars kört bra. (Antar att han antingen var sur, eller bara inte brytt sig?)
Det jag undrar över är; kan jag göra något åt detta? Har det någon betydelse för nästa uppkörning?
Prottokoll efter körprov.
Re: Prottokoll efter körprov.
Har inte gjort en uppkörning själv ännu men tycker du borde ta upp hans beteende med hans chef då det låter som att han klagar på saker du gjort rätt och inte vill att du ska få körkort.
se också till att be om att köra upp med någon annan nästa gång.
se också till att be om att köra upp med någon annan nästa gång.
Återgå till "Bilkörkort - behörighet (B)"