Jag görde Teori provet på Ons. och Körningen på Torsdag i Farsta.... en fråga var så här, "vid vilken väder grad har bilens däck minst kontakt på väglaget" A/-0 B/-10 C/-20 "svaret var -20. läs om Fordonskännedom/manövering/ Trafiksäkerhet och samspela med andra trafikanter/ Trafikregler och personliga förutsättningar/jag fick icke gödkänt på Teorin fick 50 rätt och blev stressad för att datorerna krashade så vi fick sitta runt för 30 min. jag ska plugga hårdare i boken och prova igen den 11/06.
Klarade körningen i Farsta och jag måste säga att det spelar ingen roll vart du gör provet om dom känner att du kan köra utan fara och kan orientera dig i landsväg och motorväg då är det godkänd, så stressa inte och titta i dina speglar lite oftare och ha koll på allt omkring dig, kär 10 km under hastighetsgränsen om det går, använd blinkers i god tid. lycka till alla ni.
Körning och Teoriprov
-
Gäst
Re: Körning och Teoriprov
10 kom under hastighetsgränsen "om det går"? Vad menar du med det?.
Ju, kör med låg hastighet om det går...dvs om det finns ingen bil bakom dig som tvinga dig att kör fortare, jag hade nästan ingen bakom mig ingen stans ändå råkade köra över gränsen några gånger...
-
Gäst
Risken är,att förarprövaren ber dig öka farten!. Han vill se om du kan HÅLLA en hastighet i närheten av maxhastigheten!. Och hålla den!. Dessutom visar som regel mätaren för hög fart!. Så lägger du dig t ex 10 km under så kanske
det i verkligheten är 13-14 km lägre!.

Ju presis, dom vill se om du kan köra och hantera bilen i olika situation, min förare tittade på hans mobil mest än mig och på slutet han sa att han kände från början att jag kan det var bara att vi hade tid på oss och skulle bli av med den. Men vissa att du kan hantera bilen och ingen stress kör lugn och fin och om du vågar manövera lite också med växel till Ex. 1, 2, 4...typ..lycka till.. 

-
Gäst
Haha, oj han vill jag ha till min uppkörning! Jag känner ändå att jag är ganska säker på min körning nu och det är ändå två veckor tills jag ska köra upp och skriva mitt prov.. Jag vill ju så gärna ha det körkortet ju! 

Ju om du känner så, då ska du få den, lycka till..han hette Markus och var jätte lång 

Återgå till "Bilkörkort - behörighet (B)"