Samma frågor?

Posta i dennna tråden om allt som handlar om att ta körkort för bil. Vilka frågor fick du på teoriprovet, tips för din uppkörning, få hjälp med körkortsteorin.
Användarvisningsbild
Gäst
Samma frågor?

Inläggav Gäst » 23 okt 2013 09:24

Nu har jag pluggat ganska länge på övningsproven med 50 frågor och jag tycker det är samma frågor som kommer hela tiden. Det kommer inte någon från dem andra när man tar tex 30 eller 40 frågor så vad är ert förslag? att man tränar på alla olika antal övningsprov för att få maximal träning. För jag är lite orolig ifall någon av dem frågorna kommer och jag inte kan dem.. Så ni som också stött på detta problem vad har ni gjort? vad är era tips?

Användarvisningsbild
Gäst

Re: Samma frågor?

Inläggav Gäst » 23 okt 2013 17:16

Håller med dig, fast känns ändå som att det kommer några nya hela tiden.
Bra dock att nöta in frågorna och inte bara glömma svaret för har kommit på mig själv att jag först svarat rätt på en fråga men nästa gång blev det fel. Skifta mellan de olika övningarna också samtidigt som du kör på typ en mobilapp.
Jag bör börjat lära mig tanken bakom frågorna så man förstår hur dom tänker. annars är man chanslös på det riktiga provet. (teoriprov på måndag!!)

Användarvisningsbild
Gäst

Inläggav Gäst » 23 okt 2013 21:04

Helt rätt!. Viktigt att man sätter sig in i frågan och svaret!. Annars är risken stor,att man inte förstår frågan när den är formulerad på ett annat sätt!. Många envisas med att köra samma prov hela tiden och konstaterar,att man är godkänd! Det stärker kanske självförtroendet men är riskabelt!.

Användarvisningsbild
Gäst

Inläggav Gäst » 24 okt 2013 11:50

Jag ska också skriva mitt prov på måndag! var ska du skriva det? :)
men jag har gjort upp en plan att variera mellan antalet frågor och sedan läsa frågorna, svaren och förklaringar för då förstår man helheten bättre tror jag, precis som ni säger! Jag är riktigt nervös alltså, ska öva varje dag, kommer inte sova något, för jag ska klara det haha! :D

Användarvisningsbild
Gäst

Inläggav Gäst » 24 okt 2013 16:07

Ett litet tips! Om du fastnar på en fråga ,markera den och gå vidare! Det har faktiskt hänt,att man hängt sig på FÖRSTA frågan!. Det är gott om tid!.

Användarvisningsbild
Gäst

Inläggav Gäst » 25 okt 2013 12:30

Gott om tid det är 50 min om man är nervös och har svårt att konsentrera sig bara för man ser en och en reser sig.. . Är det en kort tid;tycker det är kluriga frågor. Ska skriva på måndag:)

:twisted:

Användarvisningsbild
Gäst

Inläggav Gäst » 25 okt 2013 12:41

Jag har hört kompisar som är klara på halva tiden!. Ge f-n i dem som reser sig!.

Användarvisningsbild
Gäst

Inläggav Gäst » 25 okt 2013 13:06

Tack för tipsen! min tanke är att sitta så jag förhoppningsvis slipper se alla som går ut före mig. Jag har lite läs- och skrivsvårigheter så det jag också tänker på är om jag missar något som tex ordet inte (har hört att dem kan lägga in det då och då för att luras) men det finns väl hörlurar om man vill lyssna på någon fråga?

Lycka till allihopa! tagga pluggning i helgen! haha ;)

Återgå till "Bilkörkort - behörighet (B)"