Uppkörning i Ljungby
Jag har uppkörning i Ljungby 9:e Januari. Är det någon som kört upp där och i så fall vart körde ni och var det svårt??
Re: Uppkörning i Ljungby
Ljungby är en ganska liten och lugn stad att köra i. Man brukar starta vid Willys (tidigare Hemköp).
Färden kan gå till vänster upp mot trafiksignalen eller höger ner mot centrum. Vi har ett 10-tal mindre rondeller som inte är så komplicerade. Det är inte så många som håller på högerregeln här,så se upp!. Räkna med,att du får köra ut på landsväg,eftersom det är ganska kort sträcka dit. Ibland får men besked om att man skall vända. Såväl på landsväg som inne i stan. Då gäller det att hitta en lämplig plats! Inte backe eller skymd kurva eller spärrlinje!. Vi har också nära ut till E4 med sitt mitträcke och 2 till 1:väg!. Det är c:a 1 mil mellan norra och södra på/avfarterna så det brukar de hinna med!.
Har du inte kört här tidigare,så rekommenderar jag,att du tar någon lektion på trafikskola. Jag känner alla - mer eller mindre - som kör här!.
Färden kan gå till vänster upp mot trafiksignalen eller höger ner mot centrum. Vi har ett 10-tal mindre rondeller som inte är så komplicerade. Det är inte så många som håller på högerregeln här,så se upp!. Räkna med,att du får köra ut på landsväg,eftersom det är ganska kort sträcka dit. Ibland får men besked om att man skall vända. Såväl på landsväg som inne i stan. Då gäller det att hitta en lämplig plats! Inte backe eller skymd kurva eller spärrlinje!. Vi har också nära ut till E4 med sitt mitträcke och 2 till 1:väg!. Det är c:a 1 mil mellan norra och södra på/avfarterna så det brukar de hinna med!.
Har du inte kört här tidigare,så rekommenderar jag,att du tar någon lektion på trafikskola. Jag känner alla - mer eller mindre - som kör här!.
Ljungby har också ett sk gångfartsområde (gårdsgata)!. Se upp på hastigheten där!.
Å, jag ska köra upp där imorgon! Klarade teorin idag, , vilket såklart känns underbart, men jag är så galet nervös inför uppkörningen :-/ Har kört i Ljungby en del och känner till stan ok, har övat på lite sträckor som jag förstått är relativt vanliga där, men jag är nästan säker på att jag kommer kugga pga nervositet och idiotfel, dumma misstag suck..önskar det här var över nu!
Alla är mer eller mindre nervösa. Något som provförrättaren givetvis vet om! De sitter inte och granskar varje litet fel du gör. Mindre fel kan man göra,det är körningen i sin helhet som räknas!. Många gånger kanske eleven tycker att de gör ett stort fel och lägger av. Glöm det och kör vidare!. Som t ex ett motorstopp som inte betyder någonting!! Motorstopp kan alla få,i synnerhet om man inte är van vid bilens koppling/gas. Ta det lugnt och starta om. Det är rörigt i centrum numera,eftersom man bygger om där. Kör gärna en runda där om du hinner. Lycka till!.
Tack för dem lugnande raderna!
Jag märkte av den röran förra veckan, hehe. Men ska åka dit tidigt imorgon och lämna av sambons barn i skolan och sen blir det övningskörning nga timmar innan allvaret. Nåväl, tack igen!
Jag märkte av den röran förra veckan, hehe. Men ska åka dit tidigt imorgon och lämna av sambons barn i skolan och sen blir det övningskörning nga timmar innan allvaret. Nåväl, tack igen!
Återgå till "Bilkörkort - behörighet (B)"