Hej.
Håller på att ta körkort, har köpt körkortsböckerna och jag kommer att privat övningsköra om någon vecka.
Problemet är att när jag läser något så glömmer jag det omedelbart (vet inte vad detta beror på, hade inte så dåligt minne förut)
Så min fråga är, kan man klara teoriprovet ifall man tränar via datorn hos en trafikskola?
Tack.
Läsning
Re: Läsning
Så om jag skulle börja träna här på körkort.se och gå till en trafikskola och plugga på deras datorer fram tills november, tror ni att jag kommer att klara teoriprovet då?
Tack.
Tack.
Ju fler OLIKA tester du kan göra,ju bättre är det! Och glöm inte att använda boken!. Då bör du klara dig!.
Som jag sagt, när jag läser något så försvinner det direkt efter, kommer inte ihåg det, men på datorn så blir det bättre :/
Det du gör kallas ytinlärning, där man bara läser något och sen glömmer bort det. Mitt tips är, Läs på en sak i taget! På denna sida kan man göra det väldigt bra med en kategori i taget. Körskolor brukar ha blandade prov... Och för att du ska komma ihåg lättare, försök att se på det i verkligheten så mycket som det går! T.ex. om du glömmer bort vad högerregeln innebär. Öva på den i verkliga livet! Och ta EN SAK I TAGET! Läs det om och om igen, och låt sedan någon förhöra dig. Då kommer det fastna! Sen går du tillbaka till det senare och ser till att du fortfarande kommer ihåg.
Jag tycker datortest är lättare en boken då det är lite som ett dataspel, men i vissa fall är boken väldigt bra! När det gäller olika sträckor och vikter och även skyltar så är boken bra.
Jag tycker datortest är lättare en boken då det är lite som ett dataspel, men i vissa fall är boken väldigt bra! När det gäller olika sträckor och vikter och även skyltar så är boken bra.
Återgå till "Bilkörkort - behörighet (B)"