Jag ska ha min första uppkörning om 15 dagar. Är så nervös! Vilket är det bästa tipset ni kan ge inför detta?
Tack!
Bill
Uppkörning! Tips
Re: Uppkörning! Tips
Jag tycker:
Var tydlig med blinkers, speglar, döda vinkeln, vart du ligger på vägen när du ska svänga...
Träna på in- & utvändig säkerhetskontroll
Stanna ordentligt vid stopplikten & var uppmärksam på obevakade övergångställen
Anpassa hastigheten efter väglag & sikt
Lycka till på din uppkörning!!
Mischa som klarade uppkörning för 10 år sedan!
Var tydlig med blinkers, speglar, döda vinkeln, vart du ligger på vägen när du ska svänga...
Träna på in- & utvändig säkerhetskontroll
Stanna ordentligt vid stopplikten & var uppmärksam på obevakade övergångställen
Anpassa hastigheten efter väglag & sikt
Lycka till på din uppkörning!!
Mischa som klarade uppkörning för 10 år sedan!
ok,,tack för tips,,,hoppppppppas att jag klarar det!!!
tjosa där, ska köra upp den 10de nu, de e bara o ha is i magen o hoppa PÅ DE BÄSTA tror jag iaf. sen är ju väglaget sådant att man inte kan köra för fort just nu heller, snarare att man måste ta det väldigt lugnt, vilket i sig är bra. man får ju massor av extra tid på sig då ...
'
TUTA o KÖR och lycka till
'
TUTA o KÖR och lycka till
Många är rädda för motorstopp!. Det brukar inte betyda något. Det kan vem som helst få. Se bara till att inte stressa upp dej för det. Förarprövaren tittar mer till helheten än till smådetaljer. Man behöver INTE köra felfritt!. Men det KAN också räcka med ETT (grovt) fel förståss. Ibland kan eleven överdriva ett fel och tro,att det är "kört"!. Häng inte upp dej på det utan kör bara vidare. Får du besked om att parkera,försök att inte krångla till det. Ta den första bästa. Det duger. Försök att ta det lugnt,vilket förståss är lätt att säga!. Utgå från,att förarprövaren normalt INTE sitter och letar fel. Inte heller får prövaren "lura" dej att göra fel som att t ex ge dej besked att parkera här på gatan TROTS att det är p-förbud!,svänga in på en gata som är förbjudet osv. Några små tips. Lycka till!.
Hej
Om man kör på en annan bil på uppkörningen, vem står då för skadorna?
MVH, André
Om man kör på en annan bil på uppkörningen, vem står då för skadorna?
MVH, André
Om du kör på någon annan bil och är vållande så är det din (ägarens) trafikförsäkring som betalar skadorna på den andra bilen efter avdragen självrisk. Detta om du kör upp i en privat bil med dubbelkommando och speglar. Använder du bil från Vägverket eller trafikskolan så är det deras försäkringar som betalar. Vägverket resp trafikskolan står då för självrisken. Med andra ord så betalar eleven normalt inget.
Hej på er!
Hur lång är själva kördelen för Mc??? Någon som vet?
Mathilda
Hur lång är själva kördelen för Mc??? Någon som vet?
Mathilda
Återgå till "Bilkörkort - behörighet (B)"