Tjenare
Japp den 19 April var det dags och jag var vid vägverket klockan 08.00 och teori provet var 08.30. Jag klarade Teorin precis med 52 rätt av 65 poäng. Klockan närmade sig 10.00 när uppkörningen var bokad. Den börjar bra med en lätt säkerhets kontroll av styrservo och bromsar. Men så kommer jag till en rondell när jag ska svänga vänster i en dubbelfilig rondell. Kontrollanten tyckte att jag bytte fil 5 meter för sent och då blev situationen "LIVSFARLIG" och hon skulle rycka i ratten när jag hade kollat döda vinkeln och backspegeln. Detta blev jag kuggad på. SEGT tycker jag men vafan ny tid u den 22 April så bara upp på hästen igen.
/Per Lindblad
Kuggade uppkörningen
Re: Kuggade uppkörningen
Hade du då teori och uppkörning samma dag? var det inte jobbigt göra allt samtidigt?
Jag har teori om några dagar, lite nervös, men jag har läst jätte mycket så är jag nästan säker att jag ska klara provet.
Vill bara veta om provet var svårt? Vilka frågor fick du?
Hoppas att du ska klara uppkörning nästa gång!
Tropic_girl
Jag har teori om några dagar, lite nervös, men jag har läst jätte mycket så är jag nästan säker att jag ska klara provet.
Vill bara veta om provet var svårt? Vilka frågor fick du?
Hoppas att du ska klara uppkörning nästa gång!
Tropic_girl
Japp, allt var samma dag! och tack Körkort.se för hjälpen med teorin! Jag var sjukt nervös kollade alla frågor 3 gånger innan jag rättade. Vissa frågar hade jag aldrig hört talas om tex. du ser en bild som är ett rödljus 600m längre fram och frågan löd hur ska du köra på det mest miljövänliga sättet fram till rödljuset? så finns det 4 alternativ som var: A: släppa gasen och motorbromsa B: växla ner och motorbromsa med en lägre växel c: frikoppla och rullar. D: gasa och bromsa i sista sekund. ... men det gick ju bra! läs boken mycket! och plugga här på körkort.se så går allt toppen ska du se!
/Per Lindblad
/Per Lindblad
Hej Per!
C det är det rätta svaret !!! Det är jag säker på
jag har pluggat jätte mycket på denna sida, hoppas att jag ska klara lika bra som du. Jag är HIMLA rädd för uppkörning.
Kan man inte ha sin egen bil på uppkörning?
Tropic_girl
C det är det rätta svaret !!! Det är jag säker på
jag har pluggat jätte mycket på denna sida, hoppas att jag ska klara lika bra som du. Jag är HIMLA rädd för uppkörning.
Kan man inte ha sin egen bil på uppkörning?
Tropic_girl
Den bil du kör upp med måste ha dubbelkommando och extra spegel!. Och det har normalt inte en privatbil!. Förr kunde man komma med egen bil,men ibland var dessa ganska skraltiga och snudd på livsfarliga!. Men det avgörande var nog,att förarprövaren INTE kunde bromsa om det behövdes!.
Svar C är ju dock fel du ska motor bromsa för att spara på miljö och bensinen. Träna mycket på dubbelfiliga rondeller för där sitter dom gärna och kollar hur mycket sikt du har runt omkring...
/Per
/Per
Återgå till "Bilkörkort - behörighet (B)"