från va 2000:- uppåt. ska man köra en del i körskola så ska man nog räkna med ca 10000:-
Kostnad för att ta motorcykel körkort
Kostnad för att ta motorcykel körkort
Hej!
Jag tycker att från 2000 kr låter väldigt lågt räknat för att ta motorcykel körkort. Tror också att man ganska enkelt kan kommer över 10 000 kr med tanke på att ett körkort för bil i snitt ligger runt 15 000kr.
<Inläggav shock » 08 feb 2010 16:21
<från va 2000:- uppåt. ska man köra en del i körskola så ska man nog räkna med ca 10000:-
<:shock:
Synpunkter, vad kostar det, vad är dom fasta kostnadera för att ta mc körkort, någon som vet?
Jag tycker att från 2000 kr låter väldigt lågt räknat för att ta motorcykel körkort. Tror också att man ganska enkelt kan kommer över 10 000 kr med tanke på att ett körkort för bil i snitt ligger runt 15 000kr.
<Inläggav shock » 08 feb 2010 16:21
<från va 2000:- uppåt. ska man köra en del i körskola så ska man nog räkna med ca 10000:-
<:shock:
Synpunkter, vad kostar det, vad är dom fasta kostnadera för att ta mc körkort, någon som vet?
Re: Kostnad för att ta motorcykel körkort
Riskettan kostar 750 kr, Risktvåan 2900 kr, uppkörningsavgiften är 850 kr, sen tillkommer kostnad för körkortstillstånd mm.
Jag har betalt för 11 lektioner, banavgift (500 kr) och nu risketta + tvåan och är helt plötsligt uppe i 12000 kr...
Jag har betalt för 11 lektioner, banavgift (500 kr) och nu risketta + tvåan och är helt plötsligt uppe i 12000 kr...
Re: Kostnad för att ta motorcykel körkort
11 585: -gick på mitt för några månader sen utan tidigare erfarenhet av Mc. Jag tog några lektioner och övningkörde lite privat.
Men jag rekommenderar att ta några lektioner på körskolan dår lärde jag mig någonting, fick några bra tips av min lärare. Privatkörningen för mig var mest skojkörning.
Lycka till!
Bernd
Men jag rekommenderar att ta några lektioner på körskolan dår lärde jag mig någonting, fick några bra tips av min lärare. Privatkörningen för mig var mest skojkörning.
Lycka till!
Bernd
Återgå till "Bilkörkort - behörighet (B)"