Vägmarkeringar som inte finns?
Hej! Jag har övat massor på era frågor och tycker att det är jättebra verkligen, förutom en grej. Bland vägmarkeringstesterna finns det en det skyltar som inte finns med i vägverkets böcker som jag fick från körskolan... Varför då?
Re: Vägmarkeringar som inte finns?
Hej!. Det låter intressant!. Vilka märken/markeringar är det du saknar?.
Jag minns inte exakt men jag kollade i min sån bok och där fanns märkena inte med.
- Korkort_se
- Site Admin
Hej Irmeli!
Våra vägmärkestest innehåller frågor med "alla" Sveriges vägmärken och är heltäckande. Även nya vägmärken 2010 som träder i kraft 15 maj (Gårdsbutik, handelsplats, hantverk och dubbdäcksförbud) finns med i våra teoritest e.g.
Däremot baserat på feedback från, användare, trafikskolor och efter utvärdering av det riktiga teoriprovet har vi valt att inte ha med ett fåtal lokaliseringsmärken då många av dom är självförklarande. Tex. märket golfbana etc. Detsamma gäller vägmarkeringar vikten ligger på det som är viktigast!
Våra vägmärkestest innehåller frågor med "alla" Sveriges vägmärken och är heltäckande. Även nya vägmärken 2010 som träder i kraft 15 maj (Gårdsbutik, handelsplats, hantverk och dubbdäcksförbud) finns med i våra teoritest e.g.
- nyaskyltar.jpg (13.07KiB)Visad 11176 gånger
Däremot baserat på feedback från, användare, trafikskolor och efter utvärdering av det riktiga teoriprovet har vi valt att inte ha med ett fåtal lokaliseringsmärken då många av dom är självförklarande. Tex. märket golfbana etc. Detsamma gäller vägmarkeringar vikten ligger på det som är viktigast!
Med bästa hälsningar, Körkort.se